افشار گفت: با توجه به افزایش تقاضا در فصل سرما،قیمت قارچ به سمت متعادل شدن در حال پیشروی است.

قیمت قارچ متعادل می شود/نرخ هر کیلو قارچ سر مزرعه ۸ هزار و ۵۰۰ تومانمحمد حسن افشار رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از تعادل قیمت قارچ در بازار خبر داد و گفت: با توجه به آنکه با خنک شدن هوا تولید و مصرف افزایش می یابد، از این رو قیمت قارچ به سمت متعادل شدن در حال پیشروی است.

وی نرخ فروش هر کیلو قارچ‌ سر مزرعه را ۸ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: این درحالی است که قیمت تمام شده هر کیلو قارچ با احتساب ۲۰ درصد سود برای تولیدکننده ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است که انتظار می رود با افزایش تقاضا به این نرخ برسیم.

افشار افزایش صادرات را تنها راه حل بهبود قیمت قارچ در بازار اعلام کرد و افزود: روزانه ۴۰۰ تن قارچ در کشور تولید می شود که ۲۰ درصد این میزان به دلیل عدم کشش بازار، مازاد است که به همین خاطر انتظار می رود وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی تمهیداتی جهت رونق صادرات بکار گیرند.

این مقام مسئول نرخ هر کیلو قارچ در بازارهای جهانی را ۲.۵ دلار اعلام کرد و گفت: اگر دولت در زمینه حمل و نقل هوایی سوبسید پرداخت کند، این امکان وجود دارد که سالانه ۳۰ هزارتن قارچ با ارزش ۷۵ میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شود.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی در پایان تصریح کرد: هم اکنون ۳۰ درصد ظرفیت واحدهای خوراکی ناشی از کمبود نقدینگی و نبود بازار در تعطیلی و نیمه تعطیلی به سر می برد،که از این رو انتظار می رود دولت تسهیلات ارزان قیمت در اختیار واحدها قرار دهد تا آنها با ظرفیت کامل به کار خود ادامه دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تولید قارچ ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار