عضو جامعه اسلامی مهندسین، ثبات قیمتی کالاهای اساسی را مسئله اساسی بودجه سال آینده دانست و خواستار تمهیدات دولت در این زمینه شد.


بودجه سال آینده باید بر اساس واقعیت موجود بسته شود/ضرورت تمهیدات ویژه دولت برای ثبات قیمت کالاهای اساسیاحمد نیک‌فر، عضو جامعه اسلامی مهندسین در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تبیین بودجه سال آینده در مجلس گفت: دولت باید بودجه را بر اساس واقعیات و چیز‌هایی که موجود است، تبیین کند؛ مثلا باید افزایش قیمت در اقلامی مانند نان، لوازم خانگی، گوشت، را بپذیرد و برای ثبات قیمتی کالاهای اساسی باید تمهیداتی را اعمال کند.

وی با بیان اینکه بهبود اشتغال و کار در اقتصاد مقاومتی بسیار اهمیت دارد، گفت: به نظر من در بخش خودروسازی که کارگران و افراد زیادی با آن درگیرند، دولت باید قیمت‌های تمام شده بازار را بپذیرد چرا که آلومینیوم، مس، فولاد و قطعات پلیمری و حتی حقوق کارگران دست دولت است.

نیک‌فر افزود: دولت باید قیمت‌ها را بر اساس ارز نیمایی و تغییراتی که در قیمت تمام شده کالاست، بپذیرد تا این صنعت بتواند دوام بیاورد و ماندگار شود.

عضو جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد: به نظر من بخش عمده‌ای از تخصیص بودجه باید در تولید کار و تولید به صرفه باشد نه اینکه به مقوله واردات اختصاص داده شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، بودجه ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار