مدیرکل بهزیستی مازندران از فعالیت ۱۸ مرکز اورژانس اجتماعی در مازندران برای حمایت و توانمندسازی زنان آسیب دیده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  آرام مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه بهزیستی بعنوان یکی از متولیان اصلی حوزه خانواده و زنان برنامه‌ها و اقدامات گسترده‌ای در کنترل و کاهش خشونت و حل مشکلات اجتماعی دارد، گفت: ۱۸ مرکز اورژانس اجتماعی، خانه امن و خانه سلامت و مراکز حمایت و توانمندسازی زنان آسیب دیده در استان به خدمات دهی مشغول هستند.

وی از راه اندازی مرکز شبانه روزی بازپروری زنان آسیب دیده خبر داد وافزود: در این مراکز با بهره گیری از دانش نیرو‌های ماهر مددکاری و روانشناسی و حقوقی اقدامات گسترده‌ای در جهت رفع خشونت علیه زنان صورت میگیرد.

آرام به افزایش تماس‌های مردمی با خط تلفنی ۱۲۳ و مراکز اورژانس اجتماعی اشاره کرد و گفت: این آمار نتیجه افزایش آگاهی و اعتماد عمومی نبست به خدمات بهزیستی استان است.

مدیرکل بهزیستی مازندران افزود: از ۶۰۰ تماسی که در رابطه با همسر آزاری با مراکز اورژانس اجتماعی برقرار شده، ۸ درصد مربوط به شوهر آزاری است که این، زنگ خطر آسیبی است که از حالا باید مقدمات جلوگیری از آن فراهم شود.

وی غفلت و بی توجهی را بیشترین نوع همسر آزاری در تماس‌های اورژانس اجتماعی عنوان کرد و گفت: آمار درست و دقیق آزار‌های فیزیکی و خشونت جنسی در اختیار مراجع قانونی است.

آرام با تاکید بر نقش توانمند سازی زنان در کاهش خشونت گفت: آموزش‌های لازم در برخورد با خشونت و کسب مهارت در این رابطه از فاکتور‌های تاثیر گذار و مهم در کاهش و کنترل این معضل است

انتهای پیام/آ

کاهش خشونت با راه اندازی مراکز اورژانس اجتماعی

برچسب ها: بهزیستی ، قوه قضائیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.