در همایشی در خمین دانش آموزان دختر رسیدن به سن تکلیف را جشن گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ مراسم جشن عبادت دانش آموزان دختر خمین با حضور مسئولان و مربیان دانش آموزان در مصلی امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد.

پیرحسینلو مدیر آموزش و پرورش شهرستان خمین در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: تمامی دانش آموزانی که به سن تکلیف رسیده اند در این مراسم شرکت کردند و در کنار یکدیگر بصورت  یکپارچه این مراسم را جشن گرفتند.

پیرحسینلو افزود: علاوه بر دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی شهری که رسیدن به سن تکلیف را در مصلی امام خمینی (ره) این شهر جشن گرفتند جشن تکلیف دانش آموزان روستایی بخش کمره هم در مسجد جامع روستای چهارچشمه برگزار شد.

وی اضافه کرد: هدف از برگزاری سراسری این مراسم در شهرستان اول این بود که دانش‌آموزان کنار همدیگر قرار بگیرند و در یک گروه بزرگی همدیگر را ببینند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خمین ادامه داد: دومین هدف هم بحث اقتصادی بود وبه خاطر اینمه خانواده‌ها در گیر بحث مالی تهیه لباس‌های متحدالشکل و چادر متشکل نشوند این مراسم صورت سراسری بدون استفاده از لباس‌های متحدالشکل برای دانش آموزان برگزار شد.

جشن تکلیف از مراسم مذهبی اسلامی است و با برگزاری این جشن دختران و پسران مسلمانی که به سن تکلیف رسیده‌اند، متوجه می‌شوند که به سن شرعی انجام تکلیف الهی رسیده اند و مکلفندباید‌ها و نباید‌های دین اسلام را که مراجع تقلید در رساله فقهی بیان کرده اند رعایت کنند.

دختران مسلمان، با پایان ۹ سالگی و آغاز ۱۰ سالگی هجری قمری و پسران هم با پایان ۱۵ سالگی و آغاز ۱۶ سالگی هجری قمری به سن تکلیف می‌رسند.

جشن تکلیف الهی دختران خمینی

انتهای پیام/ ج

جشن رسیدن به سن عبادت توسط دختران خمینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.