در همایشی در اراک ۷۰۰ دانش آموز دختر رسیدن به سن تکلیف را جشن گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ ۷۰۰ دانش آموز دختر ناحیه ۲ اراک شهر اراک در همایش جشن تکلیف   و آغاز بهار معنوی خود را جشن گرفتند.

 

جشن بزرگ تکلیف الهی در اراک +تصاویر


در این جشن مسائل عبادی و محرم و نامحرم به دانش آموزان دختر‌ی که حالا با ورود به سن ۹ سالگی باید تکلیف الهی را انجام دهند یادآوری شد.

جشن بزرگ تکلیف الهی در اراک +تصاویر

 دربندی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو اراک درحاشیه این مراسم ضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت و همچنین تبریک به مناسبت جشن عبادت گفت:  امسال در در ناحیه ۲اراک  ۵ هزار دانش آموز به سن تکلیف میرسند که از این تعداد ۲ هزار دختر و ۳ هزار نفر پسر هستند.

دربندی با اشاره به اینکه این جشن با هدف توسعه فرهنگ دینی در بین دانش آموزان برگزار می‌شود افزود: جشن تکلیف دانش آموزان در بلوغ فکری و معنوی دانش آموزان تاثیر بسزایی دارد.

وی اضافه کرد: جشن عبادت جشن بندگی و جشن خدایی است که دانش آموزان از امروز طور دیگری با پروردگار خود ارتباط می‌گیرند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو اراک آشنایی با کتب دینی و ائمه اطهار و حرکت در صراط مستقیم را ضروری دانست و افزود: والدین باید آموزه‌های دینی را از دوران کودکی و سنین پایین به دانش آموزان بیاموزند.

جشن تکلیف از مراسم مذهبی اسلامی است و با برگزاری این جشن دختران و پسران مسلمانی که به سن تکلیف رسیده‌اند، متوجه می‌شوند که به سن شرعی انجام تکلیف الهی رسیده اند و مکلفندباید‌ها و نباید‌های دین اسلام را که مراجع تقلید در رساله فقهی بیان کرده اند رعایت کنند.

دختران مسلمان، با پایان ۹ سالگی و آغاز ۱۰ سالگی هجری قمری و پسران هم با پایان ۱۵ سالگی و آغاز ۱۶ سالگی هجری قمری به سن تکلیف می‌رسند.

۷۰۰ دختر اراکی بعد از این جشن تکلیف اولین نماز واجب زندگی خود را خواهند خواند.

انتهای پیام/ ج

جشن تکلیف دختران دانش آموز در اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.