تفاهم نامه همکاری بین پارک علم و فناوری و پژوهشسرای دانش آموزی استان مرکزی امضاء شد.

فولادوند مدیرکل اموزش و پرورش استان مرکزی درحاشیه این مراسم در گفتگوبا خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: این تفاهمنامه نقش موثری در گسترش نوآوری و بروز خلاقیت‌های فناورانه و همچنین ترویج و توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان از طریق فرهنگ‌سازی ایده‌پردازی و ترغیب قشر عظیم دانش‌آموزان به نوآوری خلاقیت و تولید ثروت از دانش و فناوری دارد.

فولادوند افزود: سوق دادن و هدایت ایده‌های دانش آموزی به عمل و تجاری‌سازی پروژه‌های تحقیقاتی آنان، استفاده بهینه از پتانسیل و ظرفیت‌های علمی-پژوهشی طرفین و گسترش همفکری و همکاری‌های آموزشی و پژوهشی مشترک از اهدافی است که این تفاهم‌نامه مشترک دنبال می‌کند.

رفیعی رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی هم گفت: باتوجه به نیاز مبرم آشناسازی و ترغیب دانش آموزان به نوآوری و فناوری و فرهنگسازی و برنامه ‏ریزی تلاش می‌کنیم با عملیاتی شدن این تفاهم نامه مشترک، دانش آموزان را با نوآوری و خلق ایده‌ها آشنا کرده وتوان علمی دانش آموزان را ارتقاء دهیم.

رفیعی افزود: پارک علم و فناوری استان مرکزی آمادگی کامل دارد با ارائه مشاوره‌های تخصصی، کمک به پروراندن ایده، در اختیار گذاشتن آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و منابع موجود به دانش اموزان در راستای تحقق این تفاهم نامه گام‌های موثری بردارد.

در حال حاضر در استان مرکزی ۱۳ پژوهشسرا فعالیت می‌کنند که از ابتدای سال تحصیلی تاکنون ۲هزارو۵۳۰ دانش آموز عضو این مراکز شدند.

انتهای پیام / ج

تفاهم نامه همکاری پارک علم و فناوری و پژوهشسرای دانش آموزی استان مرکزی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.