راستاد گفت: سازمان جهانی دریانوردی اعلام کرده تحریم کشتیرانی ایران با کنوانسیون این سازمان بین‌المللی دریانوردی مطابقت ندارد.

تحریم کشتیرانی ایران با کنوانسیون سازمان بین‌المللی دریانوردی مطابقت نداردبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد راستاد امروز در مراسم افتتاحیه سیزدهمین همایش بین‌المللی سواحل،‌ بنادر و سازه‌های دریایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان بین‌المللی دریانوردی( IMO) به عنوان مهمترین مرجع قانون‌گذاری بین‌المللی دریایی و آژانس تخصصی وابسته به سازمان ملل است افزود: این سازمان تخصصی و غیرسیاسی است، در چنین مرجعی حقانیت جمهوری اسلامی ایران به دلیل اعمال تحریم‌های آ‌مریکا به اثبات رسید، از باب اینکه اعمال محدودیت برای صنعت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با کنوانسیون سازمان بین‌المللی سازمان دریانوردی مطابقت ندارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه این توصیه سازمان جهانی دریانوردی دستاورد مهمی برای کشور محسوب می‌شود که در این مرجع به اثبات رسید و تایید شد گفت: در سند خروجی اجلاس شورای 121 سازمان جهانی دریانوردی این موضوع ذکر شد.

راستاد تصریح کرد: ایران حتی می‌تواند در مراجع دیگری هم که قصد پیگیری موضوعات مرتبط با تحریم را دارد، به این خروجی و جمع‌بندی سازمان بین‌المللی دریانوردی استناد کند.

وی با اشاره به اینکه جمع‌بندی سازمان جهانی دریانوردی در مورد تحریم کشتیرانی ایران حالت توصیه‌ای دارد،گفت: اما کاملا مشخص می‌کند که محتوای سند ما که به کنوانسیون سازمان بین‌المللی دریانوردی در آن اشاره می‌شود، این گونه است که کشورها نباید اعمالی را انجام دهند که منجر به تبعیض برای سایر کشورها در ارائه خدمات کشتیرانی ودریانوردی باشد.ضمن آنکه کشورها باید با تعامل با هم کار کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: سازمان جهانی دریانوردی بر همه موضوعاتی که ذکر شد، صحه گذاشته است و اگر قرار باشد موضوع تحریم در مراجع دیگری هم پیگیری شود این توصیه سازمان جهانی دریانوردی به عنوان یکی از مستندات محکم قابل استناد است.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه با انجمن بین‌المللی تحقیقات آب در حاشیه هفدهمین همایش سواحل،‌بنادر و سازه‌های دریایی خبر داد و گفت: در این همایش دو مرجع بین‌المللی ازجمله مجموعه پیانک است که ایران۳ عضویت آن را دارد و دیگری انجمن بین‌المللی تحقیقات آب؛ حضور داشتند.

وی تاکید کرد: پیشنهاد سازمان بنادر و دریا نوردی طی مراحل الحاق سازمان بنادر و دریانوردی ایران به انجمن بین‌المللی تحقیقات آب در این همایش مطرح شد و در گام اول بنا شدن تفاهم‌نامه‌ای طی مراحل الحاق امضا شود و این تفاهمات در اختتامیه همایش به امضا رسید تا تشریفات قانونی الحاق سازمان بنادر و دریانوردی ایران به این انجمن طی شود و از این طریق همکاری‌های فنی بین ایران و این انجمن و سایر اعضا انجمن شکل گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار