پس از تایید سند بودجه سال ۱۳۹۸ افغانستان از سوی مجلس سنای این کشور، این سند امروز (چهارشنبه ۸ قوس/ آذر) از سوی وزارت مالیه در مجلس نمایندگان معرفی شد.

بودجه ملی سال مالی ۱۳۹۸ افغانستان به مجلس ارائه شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پس از تایید سند بودجه سال ۱۳۹۸ افغانستان از سوی مجلس سنای این کشور، این سند امروز (چهارشنبه ۸ قوس/ آذر) از سوی وزارت مالیه در مجلس نمایندگان معرفی شد.

عبدالله رقیبی، معین گمرکات وزارت مالیه که برای معرفی بودجه سال ۱۳۹۸ به مجلس رفته بود تصریح کرد که بودجه سال آینده بر اساس واقعیت‌ها، منابع دست داشته و اولویت‌ها تنظیم شده‌است.

آقای رقیبی با بیان اینکه مجموع بودجه سال آینده را ۳۹۹ میلیارد افغانی تشکیل می‌دهد اضافه کرد که از این میان ۲۷۵ میلیارد آن را بودجه عادی و ۱۲۴ میلیارد آن را بودجه انکشافی تشکیل می دهد. همچنین ۶۱ میلیارد آن اختیاری و ۶۳ میلیارد آن غیر اختیاری می‌باشد.

به گفته او، هرچند به میزان قابل ملاحظه ای در بودجه عادی سال آینده صرفه‌جویی صورت گرفته‌است اما در رقم بودجه انکشافی حدود ۱۲ درصد افزایش به میان آمده‌است.

وی تصریح کرد که اولویت در بودجه سال ۱۳۹۸ به "امنیت"، "زیربنا"، "معارف" و "صحت" اختصاص داده شده است.

گفتنی است که این سند هفته‌قبل از سوی وزارت‌مالیه برای گنجانیدن نظریات مشورتی سناتوران به مجلس سنا معرفی شد که اعضای این مجلس در جلسه روز یکشنبه خود به این سند رای تایید دادند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.