مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های استان با اعتبار ۳۷ میلیارد ریال از ابتدای امسال تاکنون خط کشی و و از طریق نصب علائم و تجهیزات لازم، ایمن سازی شد.

علی خانقائی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: خط کشی محور‌های ارتباطی استان با هدف افزایش ایمنی عبور و مرور، تعیین محدوده حرکتی هر یک از خودروها، هدایت وسائل نقلیه و آگاهی بخشی به کاربران جاده‌ای به ویژه در شب انجام می‌شود.

وی نصب چهار کیلومتر گاردریل، حدود ۱۲ هزار عدد علائم و تجهیزات ایمنی نظیر تابلو اخطاری و انتظامی و مسیرنما و ۲۰۰ مترمربع تابلو‌های اطلاعاتی را از دیگر اقدامات این مدت اداره کل راهداری و حمل و نقل برای افزایش ایمنی در راه‌های ارتباطی استان ذکر کرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین در این مدت حدود ۱۰ هزار چراغ چشم گربه‌ای خورشیدی و هزار استوانه ایمنی در جاده‌های استان نصب شده است.

خانقائی نصب سرعت گیر پلاستکی دو و نیم تا پنج سانتی به طول ۳۰۰ متر و حدود ۱۳۰ کیلومتر شیار لرزاننده را از دیگر اقدامات مهم این اداره کل در جاده‌های استان عنوان کرد و افزود: اجرای شیار لرزاننده در کناره‌ها و وسط جاده سطح آگاهی راننده را در مواقعی که از مسیر خود خارج می‌شود افزایش می‌دهد.

وی بیان کرد: همچنین امسال قرارداد روشنایی مسیر به طول یک و نیم کیلومتر در مسیر کوهک به سراوان منعقد شده و هم اینک در مرحله تجهیز کارگاه توسط پیمانکار است.

خانقائی اضافه کرد: به منظور جلوگیری از حوادث احتمالی و تصادف ناگوار، این اداره کل از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰۰ عدد نیوجرسی مفصلی و ۵۳ چراغ چشمک زن خورشیدی و برقی را در محور‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان نصب کرده است.

 

انتهای پیام/پ

خط کشی راه‌های سیستان و بلوچستان 

برچسب ها: شورای شهر ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار