مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: صیادان بنادر چابهار و کنارک در جنوب این استان برای سومین سال متوالی با ۳۰۲ هزار تن صید در سال ۱۳۹۶ رتبه نخست کشور را کسب کردند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، هدایت الله میرمرادزهی مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان اظهار داشت: چابهار و کنارک با دارا بودن ۴۲ درصد سهم صید در میان استان‌های جنوبی، ۴۰ درصد سهم صید ایران و تامین بیش از ۶۰ درصد ماهیان صنعتی نقش مهم و بسزایی در اشتغالزایی و اقتصاد کشور ایفا می‌کنند.

وی بیان کرد: سال گذشته با تمهیدات و برنامه ریزی‌های انجام شده و با همکاری، حمایت مسئولان و دستگاه‌های دست اندر کار، فراهم کردن شرایط دریا روی و سوخت مورد نیاز سبب رشد ۲۰ درصدی میزان صید در مقایسه با سال ۱۳۹۵ شده است.

میرمرادزهی ادامه داد: آمار صید هر سال در نشست کمیته علمی آمار صید سازمان شیلات ایران در نیمه نخست سال بعد تصویب و تعیین می‌شود.

وی افزود: این کمیته پس از بررسی آمار و جمع بندی‌های لازم، مجموع میزان صید سال ۱۳۹۶ صیادان چابهار و کنارک را ۳۰۲ هزار تن اعلام کرد.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: سال ۱۳۹۴ این استان با ۲۳۱ هزار تن صید، سال ۱۳۹۵ با ۲۵۱ هزار تن رتبه‌های نخست کشور را به دست آورد.

وی اظهار داشت: ۲۴ هزار و ۱۹۶ صیاد در قالب ۳۵ تعاونی صیادی در آب‌های ساحلی شهرستان‌های کنارک و چابهار به وسیله ۹۰۷ فروند لنج شامل ۵۰۱ فروند لنج برودتی و ۴۰۶ لنج یخی و هزار و ۴۳۰ فروند قایق مشغول صید و صیادی هستند.

میرمرادزهی از مهمترین نیاز‌های صیادان و بنادر صیادی را لایروبی بنادر، بهسازی، برقرسانی و آسفالت محوطه و مسیر راه عنوان کرد.

وی تصریح کرد: چابهار با موقعیت راهبردی، تنها بندر اقیانوسی کشور است و اهمیت زیادی برای سرمایه گذاران ایرانی و کشور‌های همسایه و حاشیه اقیانوس هند دارد.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سرمایه گذاری در بحث شیلات به صرفه‌ترین راه و اقتصادی‌ترین فعالیت در سواحل مکرانِ است، خاطرنشان کرد: بنادر چابهار و کنارک قابلیت پرورش ۲ بار میگو را در یک سال دارند.

انتهای پیام/گ

کسب رتبه نخست توسط صیادان سیستان وبلوچستان

برچسب ها: شیلات ، اخباراقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار