احمدی: ایران در پارالمپیک می‌تواند الگو دیگر کشور‌ها باشد

معاون فرهنگی و ورزش قهرمانی وزارت و ورزش و جوانان گفت: کمیته ملی پارالمپیک ایران با ظرفیت و موفقیت‌هایی که در ورزش معلولان ایجاد کرده می‌تواند الگو کشور‌ها باشد.

احمدی: ایران در ورزش پارالمپیک می‌تواند الگو دیگر کشور‌ها باشدبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و ورزش قهرمانی وزارت و ورزش و جوانان، در حاشیه مراسم افتتاحیه ظرفیت سازی سازمانی بیان کرد: دوره آموزشی با مشارکت نمایندگان IPC در حال برگزاری است و این فرصتی است که کشور‌های مختلف با ظرفیت ورزش ایران آشنا شوند و ظرفیتی که کمیته ملی پارالمپیک در ورزش معلولان ایجاد کرده است را به دیگر کشور‌ها معرفی کند.

او ادامه داد: با توجه به موفقیتی که ورزشکاران جانبازان و معلولین در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا بدست آوردند می‌توانیم مدعی باشیم که ظرفیت‌های ورزشی در ایران برای بخش ورزش معلولان ایجاد شده است که از این نظر می‌توانیم الگویی برای دیگر کشور‌های دنیا باشیم. IPC این فرصت را برای کشور ما ایجاد کرده است که دوره آموزشی را برای ظرفیت سازی سازمانی برگزار کنیم تا برنامه ریزی بهتر و جامع تری درباره ورزش پارالمپیک صورت گیرد.

احمدی افزود: ما هر چه بیشتر با ظرفیت‌های سازمانی در ورزش آشنا شویم می‌توانیم برای توسعه ورزش پارالمپیک حرکت کنیم و آنچه که در قالب دانش مدیریتی است در اختیار این رشته قرار دهیم و در طی ۴۰ سال گذشته شاهد ارتقای ظرفیت‌ها در بخش‌های مختلف ورزش کشوربودیم و موفقیت‌های ما حاکی از ظرفیت قابل توجه ورزش ایران دارد.

معاون فرهنگی و ورزش قهرمانی عنوان کرد: موفقیت‌های ورزش ایران در این سال‌ها بیان گر این است که ورزش از اولویت‌های اصلی دولت است و حتی در بخش معلولین نگاه ویژه‌ای به این موضوع شده است.

احمدی در ادامه بیان کرد: در رویداد بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا جایگاه کاروان ایران و تعداد و مرغوبیت مدال‌ها افزایش پیدا کرد و حتی بانوان ما توانستند در مقایسه با گذشته عملکرد بهتری داشته باشند.

معاون فرهنگی و ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در پایان گفت: امیدوارم که نهاد‌های بین المللی و IPC به ظرفیتی که در ورزش ایران وجود دارد نگاه ویژه‌ای داشته باشند تا بتوانیم در جهت پیشبرد اهداف ورزش پارالمپیک در دنیا و ایران اقدام کنیم.


بیشتر بخوانید:صمیمی: ورزش، سکویی برای توانمند سازی معلولین است/ به دنبال میزبانی مسابقات بین المللی در وزنه برداری هستیم

شهنازی: یک رکورد جدید در تاریخ پاراآسیایی به جا گذاشته شد/ کمیته بین المللی المپیک درباره قانون بازنشسته‌ها توجیه شد

رضایی: مستقل شدن کمیته ملی پارالمپیک امروز نمودش دیده می‌شود


انتهای پیام/

اظهارات احمدی درباره حضور نمایندگان IPC در ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار