برگزاری مانور زلزله در مدارس خراسان شمالی

رئیس سازمان دانش‌آموزی خراسان شمالی گفت: در آستانه ۸ آذرماه همزمان با مدارس سراسر کشور بیستمین مانور دانش‌آموزی زلزله در مدارس استان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مجید مصباح رئیس سازمان دانش‌آموزی خراسان شمالی گفت:: بیستمین مرحله مانور سراسری دانش‌آموزی مواجهه با زلزله در مدارس خراسان شمالی همزمان با سراسر کشور در هنرستان اندیشه بجنورد به صورت متمرکز اجرا شد.

وی آموزش امدادرسانی و مشکلات دانش آموزان در هنگام بروز زلزله، آموزش صحیح پناه گیری دانش آموزان در هنگام زلزله برای جلوگیری از بروز اتفاقات ناگوار در اثر بلایای طبیعی همچون زلزله مهم‌ترین هدف این مانور سراسری اعلام کرد.

مصباح از برگزاری دوره ضمن خدمت برای دو هزار مدیر آموزش و پرورش استان خبر داد و افزود: این اقدام حرکتی نو در راستای آموزش مواجهه با پدیده زلزله است که آموزش‌های امدادرسانی، پناه گیری در حوادث به این افراد انجام شد.

جواد نظری مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی اظهار کرد: دوره آموزشی از دو ماه گذشته برای مربیان پرورشی و مدیران و معاونان اجرایی آموزش پرورش در همه شهرستان‌ها با رویکرد آموزش کمک‌های اولیه و نحوه مواجهه با زلزله و با همکاری هلال‌احمر برگزار شد.

وی افزود: طرح آموزش مربیان به‌صورت پایلوت در خراسان شمالی برگزار شد و امید است که جریان انتقال شیوه مواجهه با زلزله از معلمان به دانش آموزان و سپس از طریق دانش آموزان این آموزش‌ها به خانواده‌های آنان نیز انتقال پیدا کند.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی با تأکید بر اهمیت آموزش و گسترش این طرح به‌سوی نهاد‌های و سازمان‌های دیگر گفت: برنامه‌ریزی‌شده تا در آینده مانور‌های زلزله از حالت مدرسه محور خارج و بتوان محلات مجاور مدارس را نیز در طرح مانور زلزله و نحوه مواجهه با آن دخیل کرد تا روند آموزش مردمی نیز گسترده شود.

انتهای پیام / ب 

اجرای مانور زلزله در مدارس خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.