طرح جامع یکپارچه منطقه آزاد اروند شامگاه گذشته رونمایی شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ،موعود شمخانی معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند در مراسم رونمایی از طرح جامع منطقه آزاد اروند با بیان اینکه طرح جامع یکپارچه منطقه آزاد اروند با اعتبار ۳۲ میلیارد ریال وارد گام اجرایی شده گفت:محدوده منطقه آزاد اروند از سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۹۲ با افزایش مساحتی حدود ۲۰ هزار هکتار و وجود شهر‌های پرجمعیت آبادان و خرمشهر نیازمند طرح جامع با رویکرد راهبردی است.

وی افزود: هدف از طرح جامع منطقه آزاد اروند یکپارچه کردن و تلفیق طرح‌های جامع شهر‌های آبادان و خرمشهر و محدوده قدیم منطقه آزاد اروند است.

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: این طرح با ارائه شبکه حمل و نقل پیشنهادی سند اصلی هدایت و کنترل تحولات کالبدی و نظارت بر ساخت و ساز در محدوده است.

معاون فنی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در تدوین ضوابط و مقررات طرح جامع منطقه آزاد اروند از تداخل غیر ضروری و نامناسب کاربری‌ها جلوگیری شده است ضمن اینکه با ارائه نظام منطقه بندی کاربری زمین و فضا در منطقه آزاد اروند، با در نظر گرفتن محدوده‌های شهری و روستایی، کاربری‌های کلان و مگا پروژه ها، شهرک‌های صنعتی مستقر در محدوده و مجتمع‌های مسکونی خارج از شهر در آن دیده شده است.

شمخانی افزود: با تهیه این طرح نظام کاربری اراضی این منطقه آزاد و آینده آن دقیق و کارشناسی شده و با مشخص کردن مسیر اصلی تحولات کالبدی، نقش عمده‌ای در توسعه اقتصادی، اجتماعی و کلیت منطقه ایفا خواهد کرد.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهر‌های آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) می‌باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است.

انتهای پیام /د

برگزاری مراسم رونمایی از طرح جامع منطقه آزاد اروند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.