نمایندگان در جریان اصلاح لایحه حمایت از کودکان امتناع کنندگان از تحصیل این افراد را محکوم به جزای نقدی کردند.

امتناع کنندگان از تحصیل کودکان و نوجوانان به جزای نقدی محکوم می‌شوند/ حذف عنوان به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی امروز(چهارشنبه 7 آذر ماه) در جریان بررسی برخی مواد اعاده شده لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان از سوی شورای نگهبان ماده 7 و 9 این لایحه را اصلاح و تصویب کردند.

به موجب این مصوبه هر یک از والدین، اولیا یا سرپرستان قانونی طفل و نوجوان و تمام اشخاصی که مسئولیت نگهداری، مراقبت و تربیت طفل را بر عهده دارند، بر خلاف مقررات قانون تأمین وسایل و امکانات تحصیل اطفال و جوانان ایرانی مصوب 30 تیر ماه سال 1353 از ثبت نام و فراهم کردن موجبات تحصیل طفل و نوجوان واجد شرایط تحصیل تا پایان دوره متوسطه امتناع کنند یا به هر نحوی از تحصیل او جلوگیری کنند، به انجام تکلیف یاد شده و جزای نقدی درجه 7 محکوم می‌شوند.

همچنین به موجب تبصره آن هرگاه محکوم‌ٌعلیه پس از ابلاغ حکم قطعی از انجام تکلیف مقرر در مهلت تعیین شده از طرف دادگاه خودداری کند یا پس از اجرای حکم، دوباره طفل و نوجوان را از تحصیل بازدارد به جزای نقدی درجه 6 محکوم می‌شود.

همچنین به موجب تبصره دیگر این مصوبه، در صورت عدم تمکن والدین و سرپرستان قانونی به تشخیص دادستان، وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی کشور مکلفند امکانات لازم را برای تحصیل اطفال و نوجوانان فراهم کنند.

نمایندگان همچنین در ماده 9 عبارت "آزار عاطفی" از فهرست آزارهایی که مشمول مجازات می‌شد حذف کردند بر این اساس این ماده تصریح می‌کند؛ آزار جنسی ناشی از بی‌توجهی و سهل انگاری شدید و مستمر حسب مورد به یکی از مجازات‌های درجه 8 قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار