وبگاه رسمی اتحادیه اروپا با انتشار خبر دیدار صالحی و موگرینی در بروکسل، نوشت دو طرف ضمن رایزنی درباره آخرین تحولات در رابطه با برجام بر حفظ کامل و مؤثر آن تأکید کردند.

اتحادیه اروپا: موگرینی و صالحی بر اجرای کامل و مؤثر برجام تأکید کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبگاه رسمی اتحادیه اروپا با انتشار خبر دیدار عصر امروز (سه شنبه) علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در شهر بروکسل اتریش، نوشت دو طرف ضمن رایزنی درباره آخرین تحولات در رابطه با برجام، بر حفظ کامل و مؤثر آن تأکید کردند.

صالحی و موگرینی در این دیدار که در حاشیه سومین سمینار بلندپایه ایران و اتحادیه اروپا با موضوع «دستاوردها و چشم‌اندازها» صورت گرفت، ضمن تأیید دوباره تعهد دو طرف به اجرای کامل و مؤثر برنامه جامع اقدام مشترک و رایزنی درباره آخرین تحولات این توافق، بر عزم تهران و بروکسل برای حفظ برجام و احترام به آن به عنوان یکی از توافقات بین المللی و ستون اصلی امنیت اروپا و منطقه (خاورمیانه) تأکید کردند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هدف تداوم همکاری های تهران و بروکسل را در زمینه هسته‌ای که به طور مشخص در سومین سمینار بلندپایه میان ایران و اتحادیه اروپا تبیین شده است، اطمینان بخشی درباره صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران عنوان کرد.

بر اساس این گزارش، موگرینی در این دیدار موضوعات دیگری از قبیل نقش ایران در منطقه را نیز مطرح کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۰۶ آذر ۱۳۹۷
باید فعالیت هسته ای مونو دوباره آغاز کنیم
آخرین اخبار