فتاحی با بیان اینکه پیام رسان های هاتگرام و طلاگرام محصول شرکت‌های دانش بنیان داخلی هستند، گفت: این پیام رسان ها تا پایان آذرماه فرصت اخذ تائیدیه دارند.

سرانجام تعیین تکلیف هاتگرام و طلاگرام تا پایان آذرماهبه گزارش  حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات و مدیر بخش پیام رسان‌های وزارت ارتباطات در نشست خبری مسابقه پیام رسان‌های داخلی که عصر امروز در بنیاد ملی نخبگان برگزار شد، با اشاره به فعالیت هاتگرام و طلاگرام گفت: این ۲پیام رسان تا پایان آذر ماه مهلت دارند که تاییدیه لازم را دریافت کنند و در غیر اینصورت در زمره پیام رسان‌های غیرقانونی قرار می‌گیرند؛  این ۲ برنامه توسط شرکت‌های دانش بنیان داخلی و با بهره گیری از تلگرام طراحی شده اند.

وی درباره فعالیت پیام رسان‌های داخلی اظهار کرد: در سند شورایعالی فضای مجازی به ابعاد فنی، اجتماعی، کسب و کارها، حقوقی و حریم خصوصی توجه شده است و توجه به این محور‌ها سبب می‌شود تا کاربران آسوده خاطر باشند.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به حضور دانشجویان در پیام‌رسان‌های داخلی بیان کرد: رویدادی که با حضور نخبگان و دانشگاهیان برگزار می‌شود می‌تواند سبب حرکت به سمت ایده‌های نو در بخش پیام رسان‌ها شود و با حرکت به به سمت ایده‌های خلاقانه می‌توانیم موفق شویم.

توجه به امنیت پیام رسان‌های داخلی هدف اصلی مسابقه پیام آورد

جلیلی اظهار کرد: اگر این‌رویداد به درستی و کامل اجرایی شود می‌تواند سبب کسب درآمد چند میلیاردی را شود.

معاون وزیر ارتباطات و مسئول بخش پیام رسان‌های داخلی درباره امنیت پیام‌رسان‌ها گفت: امنیت داخلی پیام رسان‌ها مهم است و توجه به این موضوع هدف اصلی این مسابقه است.

برگزاری مسابقه پیام رسان‌های داخلی در دو بخش اینترنتی و حضوری

‫همچنین در ادامه این مراسم سعید سهراب پور رئیس رویداد پیام رسان‌های داخلی گفت: رویداد نوآورانه پیام رسان پیام آورد با هدف شناسایی جوانان نخبه و و تیم‌های خلاق برگزار می‌شود. ‬

‫سهراب‌پور درباره چگونگی برگزاری این رویداد اظهار کرد: ‬این رقابت با حضور صاحبان پیام رسان‌ها در دو مرحله اینترنتی و حضوری برگزار می‌شود مرحله اول این رقابت ارائه سوالات اینترنتی و مرحله دوم سوالات حضوری است.

گسترش فعالیت‌های آموزشی و اقتصادی در بستر پیام رسان‌ها

در ادامه رسول جلیلی عضو شورای عالی فضای مجازی بیان کرد: به دلیل گسترش پهنای باند و ارتقا نسل‌های جدید ارتباطی، برنامه‌های متعهدی در راستای تسهیل فضای ارتباطی در اختیار مردم قرار گرفته است.

عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به کسب و کار‌های مختلف در بستر‌های ارتباطی اظهار کرد: در سال‌های اخیر بسیاری از فعالیت‌ها و کسب و کار‌ها و در امور آموزشی، فرهنگی و رسانه‌ای به کمک پیام رسان‌ها انجام می‌شود‪. ‬

وی درباره استقبال مردم از پیام رسان‌ها گفت: استفاده از این بستر‌های ارتباطی فراتر از حد انتظار بود و درحال حاضر بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور درحال استفاده از خدمات رایگان پیام رسان‌ها هستند ‪. ‬

جلیلی با اشاره به ایده جوانان در این مسابقه اظهار کرد: اکنون تلاش‌های متنوعی در کشور برای ارائه خدمات پیام رسانی همانند نمونه‌های خارجی شده است و اکنون این رقابت‌ها در داخل کشور و طی یک برنامه انجام می‌شود.

عضو شورای فضای مجازی با اشاره به هدف این رقابت گفت: این جشنواره با هدف جلب اعتماد مردم برگزار می‌شود و این موضوع یکی از مهمترین اهداف ما است.

جلیلی با بیان اینکه حضور نخبگان در این مسابقه اهمیت دارد اظهار کرد: کارشناسان حوزه پیام‌رسان‌های داخلی این نتیجه رسیدند که نخبگان و نوآوران به همراه شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند این حوزه را گسترش دهند‪. ‬

‪مهلت ثبت نام در مسابقه فن‌آورد تا پایان آذرماه ‬

همچنین در ادامه این مراسم محمد حسین قمری، رئیس مسابقه تخصصی پیام آورد با اشاره به ثبت نام در این مسابقه گفت: ثبت نام در مسابقه آغاز شده است و تا پایان آذرماه ادامه دارد.

رئیس مسابقه تخصصی پیام آورد با بیان اینکه مسابقه در ۳ برگزار می‌شود اظهار کرد: این مسابقه در ۳ حوزه طراحی، مدیریت و برنامه نویسی برگزار می‌شود.

قمری درباره جوایز این مسابقه گفت: در هربخش از ۳ نفر تقدیر می‌شود و نفر اول ۶ میلیون، نفر دوم ۳ میلیون و نفر سوم یک میلیون تومان دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۲:۴۶ ۰۷ آذر ۱۳۹۷
سلام-خیلی وقت بود اصلا به تلگرام سر نمی زدم وصل شدم دیدم همه فعال هستن!
Iran (Islamic Republic of)
ahmad
۲۳:۳۰ ۰۶ آذر ۱۳۹۷
هنوز سررور تلگرام توی ایران فعال هست به یک دلیل چون شبکه امد نیوز در هاتگرام فعالیت دارد و پس چرا کنترل نمی شود 2 برای دسترسی به هاتگرام باید از فیلتر شکن استفاده کرد
آخرین اخبار