رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: تغییر عمق زلزله از بالای ۱۰ کیلومتر به ۵ کیلومتری عمق زمین نوعی اخطار است که در پهنی شرقی و غربی رخ می‌دهد.

جاذبه‌ تغییرات قمرماه به همراه بارندگی فصل پاییز در وقوع زلزله اخیر تاثیر گذار استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه محمدرضا حبیبی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه  در نشست تخصصی درس آموخته‌های زلزله سرپل ذهاب که در سال گذشته رخ داد گفت: زلزله چهارم آذر ۹۷ را ادامه و پس‌لرزه زلزله سال ۹۶ سرپل ذهاب و تغییر عمق زلزله از بالای ۱۰ کیلومتر به ۵ کیلومتری عمق زمین را نوعی اخطار دانست که در پهنی شرقی و غربی رخ داده است؛ اما زلزله سال گذشته پهنه شرقی بود.


حبیبی با اشاره به آیاتی از سوره زلزال، زلزله را وقوع خبر دانست، خبری که در دل آن می‌توان موهبت الهی را احساس کرد هم برای استحکام بیشتر در ساخت و سازها و هم همدلی و مشارکت و نزدیک شدن دل‌ها به همدیگر.

وی با ارائه مستندات علمی و تجربه زیسته خود از شرایط وقوع زلزله در سرپل ذهاب و دلایل تخریب برخی ابنیه به‌صورت تصویری را برشمرد که خطای انسانی و رعایت نکردن اصول فنی ساخت و ساز را بیشترین دلیل پس از نامناسب زمین محل ساخت عنوان کرد.

حبیبی تغییرات قمرماه و جاذبه‌ای که تولید می‌کند، همراه با بارندگی فصل پاییز را در وقوع زلزله اخیر دخیل دانست.

انتهای پیام/ز


تغییر عمق زلزله از بالای ۱۰ کیلومتر به ۵ کیلومتری عمق زمین نوعی اخطار  است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.