فرماندار اسفراین گفت: براثر جاری شدن سیل در روستای کلاته سنجر از توابع بخش مرکزی به ۴۱ منزل مسکونی خسارات زیادی واردشده است.

خسارت به ۴۱ باب منزل مسکونی براثر جاری شدن سیل در اسفراینبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، طاهر رستمی به همراه اعضای ستاد بحران از مناطق سیل‌زده روستای کلاته سنجر از توابع بخش مرکزی این شهرستان بازدید کرد و در حاشیه این بازدید به خبرگزاری فارس گفت: خداوند منان را شاکر و سپاس‌گزاریم به جهت نزول بارش باران الهی که در دیشب و در دو روز گذشته در این شهرستان داشتیم.

وی ادامه داد: در دو روز گذشته بیش از دو برابر میانگین آذرماه سال گذشته در امسال بارندگی داشتیم بیش از ۳۶ میلی‌متر در دو روز گذشته باران در این شهرستان باریده است.

فرماندار اسفراین افزود: براثر این بارندگی خساراتی را هم در برخی روستا به‌ویژه در روستای کلاته سنجر داشتیم که براثر جاری شدن سیل در این روستا سه باب منزل مسکونی به‌طور صد درصد تخریب‌شده است و به بیش از ۳۸ خانه نیز خسارات زیادی وارد گردیده است.

رئیس ستاد بحران شهرستان اسفراین بیان کرد: دیشب ستاد مدیریت بحران تشکیل جلسه داد فعال شد و به منطقه اعزام داشت به جهت اینکه دستگاه‌های کف کش و لجن کش توان کشیدن این حجم از آب را نداشتند امروز هم همکاران شرکت گاز در محل حضور پیداکرده‌اند و به کمک دستگاه‌های امدادی شهرستان هلال‌احمر و آب و فاضلاب، کار امدادرسانی را انجام داده‌اند و اکنون هم در حال کار هستند و آب‌ها و لجن‌ها دارد تخلیه می‌شود.

وی ادامه داد: امکانات اولیه را که اعلام کردیم همکاران هلال‌احمر در اسرع وقت در اختیار این سه خانوار قرار بدهند به بنیاد مسکن هم اعلام کردیم تا یک هفته تیم‌های ارزیاب در این منطقه باشند لذا با توجه به این حجم آبی که پشت خانه‌ها هست و در حیاط منازل، امکان خسارت بیشتر هست و بررسی کنند تا بتوانیم بعد به سمت بهسازی منازل مسکونی روستاییان حرکت کنیم.

فرماندار اسفراین افزود: برای اطراف روستا، چون از چند جهت ورود آب را داشتیم بنیاد مسکن خاک‌ریز‌های را در اطراف روستا بخصوص محل حوزه آبریز اصلی احداث بکنند تا در آینده شاهد چنین مشکلاتی نباشیم و کانال دفع آب‌های سطحی هم دهیاری با هماهنگی بنیاد مسکن در این روستا اجرا کرده، اما به جهت اینکه حجم بارش بالا بود از کانال بیرون زد و به سطح معابر و منازل مسکونی واردشده است.

انتهای پیام/ز

خسارت سیل به منازل مسکونی در اسفراین

برچسب ها: حوادث ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۱۳ آذر ۱۳۹۷
روستای کلاته سنجر آنقدر سرسبز نیست اصلا درخت نداره