انتخاب اسامی عجیب برای فرزندان در یکی از نقاط روستایی در نزدیکی ایران، موضوع جالبی است که در این خبر به آن اشاره می‌کنیم.

اسامی عجیبی که مردم یک روستا برای فرزندان خود انتخاب می‌کنندبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، انتخاب اسامی عجیب‌وغریب برای فرزندان در همه جوامع وجود دارد و موضوعی جالب و البته چالش برانگیز برای افرادی به شمار می‌رود که در جایی غیر از مناطق جوامع فوق زندگی می‌کنند.

برخی از اسامی عجیب برای فرزندان و ترجمه آن به زبان دیگر کشورها اگر چه موضوعی به ظاهر مضحک و خنده دار به نظر می‌رسد اما  کمی تأمل درباره آن و چرایی انتخاب نام، دلایل عجیب و ناشناسی را از طرف کسانی که آن نام را برای فرزندان خود انتخاب کرده‌اند، ارائه می‌دهد.

در نقاط مختلف از دیرباز اسامی افراد را به روش‌ها و دلایل مختلف انتخاب می‌کردند و از انتخاب به علت زنده نگه داشتن نام عزیزان فوت شده گرفته تا اسامی مرسوم هر منطقه، همه دلایل نامگذاری را در بر می‌گیرند.

در یکی از مناطق کشور افغانستان همسایه شرقی ایران به نام واخان در ولایت بدخشان، با جمعیت نزدیک به ۲۰ هزار نفر، پدر و مادرها اسامی عجیب و باور نکردنی برای فرزندان خود انتخاب می‌کنند و این موضوع در آن منطقه امری عادی به شمار می‌رود.

از انجیر، آلوچه‌ماه و لاله‌زار به عنوان اسامی دختران گرفته تا پنجشنبه، جمعه، شیرپلنگ، یاغی، چوپان، دهقان، نوکرشاه، غریب و دیوانه به عنوان نام برای پسران، مواردی هستند که والدین برای فرزندان خود انتخاب می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.