رئیس پلیس فتای استان همدان:

بانک ها مسئول جبران خسارات مالی سرقت های اینترنتی هستند

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی همدان گفت: بانک ها و موسسه های مالی و اعتباری مسئول جبران خسارت مالی مشتریان در صورت کلاهبرداری و سرقت اینترنتی هستند.

بانک ها مسئول سرقت های اینترنتی هستندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سرهنگ فیروز سرخوش نهاد، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی همدان با توجه به ابلاغ بانک مرکزی ارائه رمز یک بار مصرف از اول آذر امسال الزامی است.

وی اضافه کرد: دارندگان حساب بانکی برای خریدهای اینترنتی و حساب کارت به کارت و انجام هر گونه عملیات بانکی باید رمز دوم یک بار مصرف داشته باشند.

رئیس پلیس فتا همدان اظهار داشت: افرادی که از درگاه های اینترنتی اقدام به پرداخت آنلاین می کنند بیشتر مواقع به علت نداشتن سواد رسانه ای در دام فیشینگ گرفتار می شوند.

سرهنگ سرخوش نهاد افزود: کلاهبرداران با راه اندازی صفحه های جعلی، اطلاعات بانکی افراد به همراه رمز دوم دریافت کرده و در یک فرصت حساب وی را سرقت می کنند.

وی بیان کرد: در صورت اقدام عملی بانک ها و موسسه ها در اجرای طرح رمز دوم یک بار مصرف، دیگر شاهد کلاهبرداری از طریق ارسال ییامک، فیشینگ و خودپرداز نخواهیم بود.

رئیس پلیس فتا همدان تاکید کرد: مدیران بانک های و موسسه های مالی و اعتباری مکلف به فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز و برای ارایه رمز یک بار مصرف و آموزش نحوه استفاده از آن تا اول آذر بودند.

سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: تحقق این مطالبه موجب کاهش پرونده های سرقت بانکی در حوزه سایبری و امنیت مشتریان بانک ها در پرداخت های آنلاین می شود.

فیشینگ راهی است که تبهکاران، اطلاعاتی نظیر کلمه کاربری، رمز عبور، شماره 16 رقمی عابر بانک، رمز دوم و CVV2 را از طریق ابزارهای الکترونیکی ارتباطات به سرقت می برند.

انتهای پیام/ج

بانک ها مسئول سرقت از حساب بانکی افراد هستند

 

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار