رئیس پلیس فتا استان همدان خبر داد؛

کشف بیش از 85 درصد جرائم اینترنتی

رئیس پلیس فتا استان همدان از کشف و شناسایی بیش از ۸۵ درصد جرائم اینترنتی و شبکه های مجازی در استان خبر داد.

کشف بیش از 85 درصد جرائم اینترنتیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  سردار کامرانی صالح فرمانده انتظامی استان در جمع مردم و خانواده های شهدای شهر گیان اظهار داشت: در شش ماه گذشته بیش از ۴ تن انواع مواد مخدر در استان کشف شده است.
وی گفت: مردم استان می توانند در تامین امنیت یاری گر پلیس باشند و مسائل اجتماعی و امنیتی را با پلیس در میان بگذارند.
کامرانی صالح افزود:امروز هدفم از سفر به نهاوند و شهر گیان دیدار مستقیم با مردم و حضور در گلزار شهدا و حل مشکلات مردم این دیار بود.
همچنین سرهنگ‌ فيروز سرخوش‌ نهادرئیس پلیس فتای استان خبر از دستگیری مزاحم اینستاگرمی داد و افزود: در پی مراجعه خانمی به پليس فتای استان مبنی بر این که شخصی به مدت 2 سال در شبکه‌ اجتماعی اينستاگرام اقدام به مزاحمت و ايجاد صفحه جعلی و سوء‌ استفاده از تصاوير خصوصی او می کند، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه پلیس فتای استان همدان بیش از ۸۵ درصد جرائم اینترنتی و شبکه های مجازی را کشف می کند،افزود: در بررسی کارشناسان پليس فتا استان مشخص شد، متهم با زيرکي و با استفاده از ترفندهاي مختلف نسبت به ايجاد صفحه جعلي به نام این خانم اقدام و با ارسال تصاوير خصوصي‌اش به بستگان نامبرده در شبکه‌ اجتماعي اينستاگرام براي او ايجاد مزاحمت می کند.
وی با اشاره به این که با اقدامات تخصصي، متهم در شهرستان همدان شناسايی و دستگير و انگيزه خود را انتقام جويي خواند گفت: در تحقيقات پلیسی مشخص شد متهم در شبکه اجتماعی اينستاگرام با این خانم آشنا و پس از بروز اختلاف، متهم برای انتقام جويی اقدام به چنين عملي می کند.
سرهنگ‌ سرخوش نهاد با بيان اين که متهم پس از تشکيل پرونده تحويل مقام قضائی شد، به کاربران توصيه کرد: از قرار دادن تصاوير، فيلم‌ها و هرگونه اطلاعات محرمانه شخصی و خانوادگی در اين فضا خوداري کنند.
در ادامه رئیس پلیس آگاهی استان، از کشف 351 هزار و 191 نخ سيگار و تنباكو قاچاق در اين استان خبر داد.
سرهنگ رضا زارعی، در تشريح اين خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر این که قاچاقچيان قصد دارند مقاديري کالاي قاچاق را از غرب کشور با خودروهای سواری از طریق محورهای مواصلاتی همدان به تهران انتقال دهندبررسی موضوع در دستور کار ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی قرار گرفت.
وي افزود: با اعزام 3 اکيپ گشت به محور هاي مواصلاتی، يک دستگاه سواري سمند این قاچاقچيان شناسايی و متوقف شد که در بازرسی از آن، 178 هزار و 200 نخ سیگار خارجی و قاچاق به ارزش 350 ميليون ريال کشف شد.
سرهنگ زارعی بیان کرد: خودروی دوم که دقایقی بعد از خودروی اول شناسایی شد، حامل 140 هزار نخ سيگار خارجي و قاچاق به ارزش يک ميليارد و 800 میلیون ریال بود و 30 هزار نخ سیگار خارجی و 2 هزار و 990 بسته تنباكو قاچاق به ارزش 300 میلیون ریال که با اتوبوس حمل می شد نیز از این قاچاقچیان كشف شد.
 رئیس پلیس آگاهی استان در پایان با اشاره به این که ارزش سیگارهای کشف شده در این ماموریت مجموعا(5 میلیارد ریال) برآورد شده گفت: در اين سه عمليات، 8 نفر قاچاقچی دستگير و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/س

در ۶ماه گذشته بیش از ۴تن مواد مخدر در استان کشف شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.