مقامات جنرال موتورز آمریکا از اخراج بیش از ۱۴ هزار نفر از کارکنان این شرکت خودروسازی خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات شرکت خودروسازی جنرال موتورز آمریکا از اخراج بیش از ۱۴ هزار نفر از کارکنان این شرکت خودروسازی و همچنین احتمال تعطیلی پنج شرکت تابعه آن خبر دادند.

مقامات این شرکت خودروسازی آمریکایی محدودیت‌های جدید برای کاهش هزینه‌ها و همچنین تمرکز بیشتر بر خودرو‌های خودکار و برقی را از دلایل تعدیل ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر از کارکنان این شرکت توصیف کردند.

کاهش نیروی انسانی شامل ۸۱۰۰ نفر از کارکنانی است که برخی از آنان بازخرید و شماری دیگر تسویه می‌شوند.

بیشترین کارخانجات خودروسازی که مشمول طرح تعدیل نیروی انسانی هستند خودرو‌های تولیدی آنان در سال آینده در آمریکا فروخته نخواهد شد. اینگونه شرکت‌ها می‌توانند یا تعطیل شوند و یا خودرو‌های مختلف دیگری را تولید کنند.

در حالی که بسیاری از کارکنان تعدیلی شرکت جنرال موتورز احتمالا به کارخانجات تولیدی کامیون و خودرو‌های شاسی بلند منتقل می‌شوند بیش از ۶ هزار نفر از کارکنان اداری و فنی اینگونه مراکز در آمریکا مشاغل خود را از دست خواهند داد.

مسئولان جنرال موتورز هدف از اجرای طرح تعدیل نیروی انسانی را صرفه جویی بودجه ۶ میلیارد دلاری تا پایان سال آینده توصیف کردند که این مبلغ شامل ۴.۵ میلیارد دلار کاهش هزینه‌های سالانه و ۱.۵ میلیارد دلار کاهش هزینه‌های سرمایه‌ای خواهد بود.

بر اساس تصمیمات مقامات جنرال موتورز به نظر می‌رسد در حدود ۳ هزار نفر از کارکنان کارخانجات جنرال موتورز در کانادا و ۳۶۰۰ نفر دیگر در آمریکا بیکار خواهند شد.

انتهای پیام/

تعدیل نیروی گسترده جنرال موتورز

برچسب ها: آمریکا ، اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار