کارگاه یک‌روزه‌ی تاب‌آوری اجتماعی و گفتگوی ملی خانواده و بین نسلی، در کرمانشاه برگزار شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه یزدان‌پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در کارگاه یک‌روزه‌ی تاب‌آوری اجتماعی و گفتگوی ملی خانواده و بین نسلی، بر تداوم بازآموزی و دانش‌افزایی مدرسان ﺗﺄکید کرد و گفت : تاب‌آوری اجتماعی و گفتگوی ملی سرلوحه‌ی برنامه‌های آموزشی اولیاست.

وی گفت : کارگاه که با مشارکت معاونت امور زنان و خانواده‌ی ریاست جمهوری و سازمان مرکزی انجمن اولیا و مربیان در محل سالن تدبیر و امید اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه برگزار گردید، ضمن اعلام حمایت از برنامه‌های انجمن اولیا و مربیان، از مدرسان آموزش خانواده مفاهیم تاب‌آوری اجتماعی و گفتگوی ملی خانواده و بین نسلی را سرلوحه آموزش اولیا قرار داده و بر تداوم بازآموزی و دانش‌افزایی مدرسان تأکید کرده است .

محمد رضا مقدسی، رییس خانه‌ی تاب‌آوری و مدرس کارگاه، هدف کلی برگزاری کارگاه را تبیین اصول و مفاهیم تاب‌آوری اجتماعی و گفتگوی ملی خانواده و بین نسلی اعلام کرد و افزود: این مفاهیم، ابزاری برای غلبه بر آسیب‌های حوزه‌ی دانش‌آموزی و اولیا و مربیان است.

وی در ادامه با بیان اینکه کارگاه‌های توانمندسازی مدرسان آموزش خانواده به عنوان افرادی که به طور مستقیم با دانش‌آموزان و والدین سرو کار دارند، می‌تواند گامی ﻣﺆثر برای اثربخشی برنامه‌ی تاب‌آوری، ارتقا و تقویت مهارت‌های ارتباطی بین سه گروه والدین، مربیان و دانش‌آموزان باشد.

رییس خانه‌ی تاب‌آوری اظهار داشت: انسان‌های تاب‌آور، انسان‌های شکرگزاری هستند که راه توسعه و پیشرفت را مبتنی بر دارایی‌ها و توانمندی‌های خوشان می‌دانند. شیوه‌ی مدیریت مبتنی بر سختی و استحکام، بی‌شک نتایج مطلوبی ندارد؛ اما شیوه‌ی مدیریت بر مبنای انعطاف‌پذیری، یعنی چندین بار ضربه می‌خوریم، زمین می‌افتیم؛ ولی دوباره سر پا می‌ایستیم و مشکلی پیش نمی‌آید.

مقدسی در بخش پایانی سخنان خود در کارگاه عنوان کرد: تاب‌آوری انقلاب خردورزی است؛ زیرا امکان تأمل و خردورزی را فراهم می‌کند؛ بنابراین فرآیندی پویاست که عبارت از رشد پس از ضربه است. خیابان تاب‌آوری دو طرفه است.

 

 

انتهای پیام/د

تاب‌آوری اجتماعی و گفتگوی ملی سرلوحه‌ی برنامه‌های آموزشی اولیا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.