معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: تصمیمات در خصوص فدراسیون فوتبال را خود مجمع فدراسیون می‌گیرد.

محمدرضا داور زنی معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان  در حاشیه جلسه ماهیانه وزیر ورزش و جوانان با روسای فدراسیون های ورزشی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد قراردادهایی که تیم های استقلال و پرسپولیس با بازیکنان خارجی منعقد می کنند، بیان داشت: باید بگویم موضوع داخلی باشگاه ها مسئله ای است که به خود باشگاه ها مربوط می شود و طبیعی است تمام باشگاه های داخلی که در ایران فعالیت می کنند به دلیل آنکه در قراردادها برخی از نکات را قید نمی کنند باید خودشان پاسخگو باشند. حتی در برترین باشگاه های حرفه ای دنیا هم قراردادی را تنظیم می کنند، حالا آن قرارداد می خواهد داخلی باشد یا خارجی!

سال گذشته میلیاردها تومان بابت محکومیت ها پرداخت کردیم

او افزود: در سال گذشته باشگاه های داخلی ما میلیاردها تومان بابت محکومیت های قراردادی شان که با بازیکنان خارجی تنظیم کرده بودند پرداخت کردند و اگر در این قراردادها ریز شویم مشاهده می کنیم درصد عمده ای از این قراردادها و محکومیت ها به دلیل بی دقتی در تنظیم قراردادها بوده است. به هر حال همه باید به این مسئله دقت کنند که قراردادی را منعقد کنند که بار مالی باشگاه را با توجه به شرایطی که هم کشور دارد و هم خود باشگاه ها با مشکل مواجه نکنند. همچنین ذکر این نکته ضروری است که برخی از باشگاه ها به دنبال جذب بازیکن جدید هستند و به طبع آن هم می خواهند تعدادی بازیکن را کنار بگذارند تا بتوانند نفرات مورد نظرشان را به خدمت بگیرند و همین امر موجب می شود تا باشگاه ها ملزم شوند تمام تعهداتی که نسبت به بازیکنان را دارند پرداخت نمایند. از این بابت لازم است باشگاه ها توجه بیشتری کنند تا با توجه به اینکه تامین ارز مالی مورد نیاز این باشگاه ها تابع اصول و قوانینی است آن را رعایت کنند تا در آینده شاهد این باشیم که قراردادها نه تنها حرفه ای تر بلکه حتی قانونی تر باشد تا منجر به پرداخت جرائم اضافه برای باشگاه ها نشود.

داور زنی در خصوص ممنوع الخروج شدن فتح الله مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال هم گفت: به هر حال علی فتح الله زاده در گذشته مدیرعامل استقلال بوده  و فعالیتش را انجام می داده است. طبیعی است در کارهای حقوقی این مشکلات هم ایجاد شود. در حال حاضر دوستان ما در اداره حوزه حقوقی پیگیر این هستند تا موضوع باشگاه های استقلال و پرسپولیس ، اعضای هیئت مدیره و کسانی که در ثبت شرکت ها که از قبل به نام دیگری ثبت شده بود را حل نمایند.

معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مورد جلسه اش با  اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال هم گفت: بهتر است این مسئله را از خود باشگاه استقلال بپرسید. با وجودی که من عضو مجمع نیستم اما بر حسب دعوتی که از من صورت گرفته بود در این جلسه حضور یافتم. برگزاری این جلسه عمدتا بررسی برنامه بودجه و همچنین هزینه های انجام شده در سنوات گذشته بود. درباره جلسه با ملکی هم باید هیئت مدیره در مورد آن تصمیم گیری نماید. وزارت ورزش و جوانان سعی کرده کوچک ترین ورودی به این مسئله نداشته باشد و عمدتا هم با تصمیماتی که هیئت مدیره باشگاه های استقلال و پرسپولیس می گیرند و در کنار آن هم با توجه به اینکه ملزم به اجرای قانون هستیم. بدون شک قانون را در این دو باشگاه هم رعایت و اجرا می کنیم.

او در خصوص لغو انتخابات فدراسیون تنیس گفت: باید بگویم ابلاغی که برای فدراسیون های انجمن های ورزشی و تنیس صادر شده از تاریخ صدور ابلاغ چهار سال فرصت داریم اما  سعی داریم هر چه زودتر تعیین تکلیف کنیم.  حتی در برخی فدراسیون ها ثبت نام هایش را شروع کرده ایم. فدراسیون تنیس و انجمن های ورزشی شامل بازنستگی نمی شوند و هنگامی که مدت چهار سال آنها پایان یابد و با توجه به اینکه ما در برگزاری مجمع و استعلام های مربوطه با تاخیر مواجه بودیم  سعی می کنیم این مسئله را به اتمام برسانیم.

هیچ کدام از روسای فدراسیون های تنیس و انجمن های ورزشی حق رای ندارند

داور زنی در خصوص اینکه چطور شایسته می تواند دوباره در انتخابات تنیس شرکت کند، گفت: خیر، هیچ کدام از روسای فدراسیون های تنیس و انجمن های ورزشی حق رای ندارند چون مدت زمان مجمع آنها پایان یافته است. هنگامی که مجمع دوباره برگزار می گردد خود رئیس فدراسیون حق رای ندارد و به این بر می گردد که در تاریخ برگزاری مجمع، چه کسانی در مجمع حضور دارند و در کنار آن هم اعضای مجمع می خواهند به چه کسی رای بدهند. وزارت ورزش و جوانان سعی دارد در این مسائل دخالت نکند.

تصمیمات در خصوص فدراسیون فوتبال را خود مجمع فدراسیون فوتبال می گیرد

او در پایان در مورد بحث بازنشستگی تاج هم بیان کرد: روز گذشته هم که دوستان از من سوال پرسیدند عنوان کردم که تصمیمات در خصوص فدراسیون فوتبال را خود مجمع فدراسیون فوتبال می گیرد. مجمع به عنوان عالی ترین مجمع تصمیم گیری برای فدراسیون است اما مجمع ما فوق قوانین و مقررات نیست. در هر صورت مجمع هم ملزم به رعایت قوانین کشور است. مسئله ای که IOC و AFC به آن تاکید کرده اند، کلیه تصمیمات باید در مجمع گرفته شود و دوستان هم در مجمع به خوبی به قوانین اشراف دارند و مطمئن باشید دوستان ما در مجمع تصمیماتی را که خواهند گرفت که با توجه به اینکه کمتر از یک ماه تا شروع جام ملت های آسیا باقی مانده آینده فوتبال به مشکل بر نخورد. از دوستان درخواست دارم آرامش تیم ملی را بر هم نریزند. مسائلی هم که لازم است در مجمع مطرح و به تصویب برسد به موقع انجام می شود تا از این بابت مشکلی گریبانگیر فوتبال کشورمان نشود.


بیشتربخوانید:

دعوای قانونمند وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال/ مازیارناظمی برگ برنده رو کرد!

یوسف نژاد: فدراسیون فوتبال شامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان است

تابش: قانون بازنشستگی شامل حال من نمی‌شود


انتهای پیام/

اظهارات داورزنی در مورد وضعیت ورزش کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار