رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان از معدوم شدن بیش از ۳۵۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد و غیر قابل مصرف و پلمب ۹ واحد متخلف عرضه فرآورده‌های خام دامی درسیرجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،علیرضا زینلی پور رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان گفت: طی یک ماهه گذشته با پیگیری بازرسان نظارت بر بهداشت فرآورده‌های خام دامی سیرجان طی ۶۰۰ مورد بازدید از واحد‌های تهیه، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح شهر سیرجان بیش از ۳۵۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی، فاسد و غیر قابل مصرف ضبط و معدوم گردید و ۹ واحد متخلف پلمب و پرونده آن‌ها  به مرجع قضایی ارسال شد.

وی افزود: به منظور رفع معضلات بهداشتی به چندین واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی در سیرجان ۷ مورد اخطاریه نیز داده شد.

 زینلی پور به شهروندان سیرجانی گفت: فرآورده‌های خام دامی (نظیر ماهی، میگو، تخم مرغ، گوشت و ..) که به شکل غیربهداشتی وغیرمجاز در کنار معابر و جاده‌ها به فروش می‌رسد به هیچ وجه مورد تایید دامپزشکی نیست و سلامت مصرف کنندگان آن را به شدت تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: مردم گوشت قرمز؛ مرغ و تخم مرغ و سایر فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را حتما از مراکز معتبر و مجاز که تحت نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی می‌باشند، تهیه کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی سیرجان گفت: از شهروندان سیرجانی تقاضا داریم که برای حفظ سلامت خود و خانواده از خرید ماهی و میگو که در مجاورت یخ نگهداری نمی‌شود و یا توسط افراد دوره گرد عرضه می‌شود، خودداری کنند و موارد مشکوک را به شماره تلفن‌های ۴۲۲۵۰۳۶ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ی

از خرید ماهی و میگو از افراد دوره گرد خودداری کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار