آمار طلاق در ازدواج‌هایی که سن دختران بیشتر از ۲۴ سال بوده، به طور تقریبی شش برابر ازدواج‌هایی است که سن دختران کمتر از ۱۸ سال است.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، یک روز برای رسیدن بهم عجله داشتند، اما حالا برای جدایی لحظه‌ای تعلل نمی‌کنند؛ چشم خود را روی همه چیز بسته اند و فقط یک چیز می‌گویند آن هم، طلاق!

طلاق، معضلی که هنوز هم با وجود تهاجمات فرهنگی، قبح خاصی در جامعه‌ ما دارد. هر چند آمار آن در حال افزایش است، اما هنوز هم اسم طلاق ترس واهمه‌ای به جان خانواده‌ها و مخصوصا کودکان می‌اندازد.

کاهش صبوری و گذشت در بین زوجهای جوان

هرچه جلو‌تر می‌رویم و جامعه مدرن‌تر می‌شود، انگار گذشت و صبوری کمتر می شود  و زوجین با کوچک‌ترین تنشی فورا راهی دادگاه‌ها شده و خواستار جدایی می‌شوند.

در گذشته دوام زندگی‌های مشترک بیشتر بود و زوجین سازگاری بهتری داشتند چرا که طلاق را به منزله‌ نوعی بی آبرویی تلقی می‌کردند و خانواده‌ها نه تنها از فرزندان خود که خواستار طلاق بودند حمایت نمی‌کردند، بلکه آن‌ها را به ادامه زندگی و سازگاری با شرایط موجود ترغیب می‌کردند. اما چند سالی است براساس آمار‌ها گفته شده شاهد افزایش چشمگیر نرخ طلاق به خصوص در تهران هستیم.


بیشتر بخوانید: سن ازدواج ۳ سال و ۳ ماه بالا رفت


طلاق زوجین علل مختلفی دارد؛ از مشکلات اقتصادی، بیکاری، اعتیاد، افت اخلاق جامعه گرفته تا افزایش سن. حتی گاهی مهریه‌های سنگین هم سبب وسوسه خانم‌ها می شود تا حرف طلاق را بین چالش‌های کوچک با همسر خود پیش بکشند.

رابطه طلاق و سن ازدواج؛ نکته ای مهم که به آن توجه نمی شود

بر اساس آمار‌های سازمان ثبت احوال، افزایش سن ازدواج که از عوامل طلاق است، رابطه‌ای مستقیم با طلاق دارد؛ چرا که با افزایش سن شخصیت فردی و اجتماعی، ارزش‌ها و ضد ارزش ها و همچنین اولویت‌های فرد در دوران مجردی شکل می‌گیرد و سازگاری و انطباق در سنین بالا بعد از ازدواج دشوارتر می‌شود و هنگام بروز چالش‌ها و تنش گذشت کمتری زوجین از خود نشان می‌دهد و حتی گاهی حسرت دوران مجردی خود را می‌خورند.

هرچه سن افراد بیشتر شود، انتخاب همسر مطابق معیار‌های از پیش تعیین شده اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ همچنین گاهی منجر به کاهش میل ازدواج در میان جوانان می‌گردد، چرا که با افزایش سن، استقلال افراد در خانه‌ پدری بیشتر شده، ازدواج را نوعی از دست دادن آزادی فردی تلقی کرده و دیرتر به ازدواج تن می‌دهند.


بیشتر بخوانید: سن ازدواج بالا رفته و سن رابطه‌ها پایین آمده است + فیلم


لازم به ذکر است که هر چه دوران مجردی افزایش پیدا کند و به نوعی طمع زندگی مجردی زیر زبان جوانان مزه پیدا کند، آنها دیگر حاضر به پذیرش مسئولیت‌های زندگی مشترک نمی‌شوند و تا زمانی که به معنی واقعی نبود یک فرد مکمل را درک نکنند از ازدواج دوری می‌کنند و در سن بالا به فکر انتخاب همسر و ازدواج می‌افتند که این نوع ازدواج آسیب‌هایی را به دنبال خود می‌آورد.

رهبر معظم انقلاب درباره‌ سن ازدواج فرموده اند: «جوان‌ها در سنین مناسب، وقتی از دوران جوانی خارج نشده اند، در همان حال گرمی و شور و شوق باید ازدواج کنند؛ این بر خلاف برداشت و تلقی خیلی از افراد است که خیال می‌کنند ازدواج دوران جوانی، ازدواج زودرس است و ماندگار نیست، درست برعکس است، اینطور نیست اگر درست صورت بگیرد ازدواج‌های بسیار ماندگار و خوبی هم خواهد بود، زن و شوهر در چنین خانواده‌ای کاملا با هم صمیمی خواهد بود.»

ارتباط سن ازدواج و آمار طلاق

آمار طلاق‌ها به دلیل افزایش سن

شایان ذکر است نرخ طلاق همواره در حال افزایش است به طوری که در سال ۱۳۹۵ به ازای هر چهار ازدواج یک طلاق به ثبت رسیده است. همچنین بر اساس آمار‌ها طلاق در ازدواج‌هایی که سن دختران بیشتر از ۲۴ سال بوده به طور تقریبی شش برابر ازدواج‌هایی است که سن دختران کمتر ۱۸ سال است.

لازم است بدانید درصد طلاق در یک سال اول زندگی مشترک در آقایان ۲۰ تا ۲۴ ساله ۴.۱ درصد، ۲۵ تا ۲۹ ساله ۵ درصد، ۳۰ تا ۳۴ ساله ۱۲.۷ درصد و در خانم‌ها ۱۵ تا ۱۹ ساله و ۲۰ تا ۲۴ ساله ۴.۵ درصد، ۲۵ تا ۲۹ ساله ۱۰.۵ درصد می‌باشد.

همچنین درصد طلاق در پنج سال اول زندگی مشترک برای آقایان ۲۰ تا ۲۴ ساله ۴۵ درصد، ۲۵ تا ۲۹ ساله ۵۱.۸ درصد، ۳۰ تا ۳۴ ساله ۵۷ درصد، و برای خانم‌ها ۱۵ تا ۱۹ ساله ۴۰.۷ درصد، ۲۰ تا ۲۴ ساله ۵۳.۲ درصد، ۲۵ تا ۲۹ ساله ۶۱.۶ درصد می‌باشد.

هرچه سن افزایش پیدا کند آمار طلاق بالا می رود

داوود ذوالفقاری روانشناس و مشاور در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره‌ رابطه بین طلاق و سن ازدواج اظهار کرد: طبق آمار‌های روانشناختی با بالا رفتن سن ازدواج، آمار طلاق را نیز بالا می‌رود؛ به دلیل اینکه هر چه افراد در سن بالاتری  ازدواج کنند، استاندارد‌های بیشتری را در خود شکل می‌دهند. این استاندارد‌ها را یا از خانواده دریافت کرده یا خود تجربه کرده اند. در واقع تغییر یک فرد ۶۰ ساله سخت‌تر از یک فرد ۲۰ ساله است.


بیشتر بخوانید: بررسی سن ازدواج و طلاق در استان‌های کشور و عوامل موثر بر آن


وی با بیان اینکه با افزایش سن، انعطاف پذیری کم می‌شود و تمام سازه‌های روانشناختی که باعث تحکیم ازدواج می‌شود از بین می‌رود، افزود: با افزایش سن اگر فردی رابطه‌های متعددی قبل از ازدواج تجربه کرده باشد، ممکن است روحیه تنوع طلبی در او شکل گیرد. این فرد ممکن است پس از ازدواج خواستار استاندارد‌هایی باشد که از رابطه‌ قبلی گرفته و همچنین انتظاراتی که در رابطه‌ قبلی برآورده نشده را بعد ازدواج تقاضا کند.

ذوالفقاری گفت: از آسیب‌های غیر قابل انکار افزایش سن ازدواج طلاق است؛ هر چه سن افراد برای ازدواج افزایش یابد، آمار طلاق نیز بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام به نظر من باید درمدارس از نوجوانی به بچه ها درس زندگی و مهارتهای زندگی رو یاد بدهند نه فلان تاریخ چند قرن شاهان و سلسله ها که در آینده اصلا به درد جامعه نمی خوره بچه ها ناشناخته هستند به دنیای بیرون در کنار دروس دیگر یه سری از کتابها چاپ کنن که در آینده کمتر با آسیب اجتماعی درگیر شوند یا حداقل با کمی آشنایی سبک و سنگین کنند واین طور جامعه از فساد و مشکلات روانی در امان خواهد بود همه ی اینا برمیگرده به سیستم آموزش و پرورش
Iran (Islamic Republic of)
م م
۲۳:۳۹ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
من 3 تا خونه دارم ولی خواستگاری هر کی رفتم قبول نکرد بخاطر قیافم الانم 33 سالم شده دخترها خیلی پر توقع شدن دنبال بردپیت هستن
Iran (Islamic Republic of)
خخخ
۲۱:۵۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
چاره ای نیس ، میلیاردر هم باشی کسی از قیافت تا خوشش نیاد نمی تونه بهت علاقه ای داشته باشه
برو جراحی کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۹ تير ۱۳۹۸
هر چقد سن بالا تر بره طلاق زیاد میشه. پس ببخشید دوستای من که تو سن هفده هجده سالگی ازدواج کردن و الان که بیست سالمونه دو تا از دوستام کارشون به ۶ ماه کشیده نشده طلاق گرفتن. اونا هم بخاطر سن بالا طلاق گرفتن؟ بنظر من سن پایین خیلی بیشتر از سن بالا عامل طلاق هستش
Iran (Islamic Republic of)
دبیر
۱۱:۰۴ ۰۷ دی ۱۳۹۷
چرا کسی به ضعف اموزش و پرورش که عامل اصلی بیکاری طلاق تنبلی و... جوانان است اشاره ای نمیکنند؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۰ آذر ۱۳۹۷
مهمترین علت طلاق ربطی به سن وسال ندارد.شاغل بودن خانم هاست درگذشته هم سن وسال بوده ولی آمار اینقدر بالا نبود ولی شما تصور کنید وقتی زن وشوهری هردو شاغل وشب خسته وارد منزل یا به عبارتی خوابگاه می شوند حوصله همدیگر را ندارند ازطرفی آشپزخانه هم تعطیل وخبری ازغذا نیست وحتی اگر هم ازبیرون غذا آماده تهیه کنند باز هم مشکلات عاطفی رخ می دهد وهمین خستگی ها باعث تنش می شود وکم کم بگو ومگو های خانوادگی شروع می شود ونهایتا تنفرپیش میاد.اگرخانم های محترم به جایگاه واقعی خود برگردند قطعا مشکلات ازهمه لحاظ کمترمی شود.خانم ها می توانند تحصیلات عالیه داشته باشند ودرتربیت وآموزش فرزندان مبادرت نمایند که هم باعث ایجاد روابط گرم خانواده درکنار هم ونتیجه مهم اینکه جامعه کمتر دچارمعضلات اجتماعی مهم نظیرطلاق ،انحراف فرزندان،وحتی باعث آرامش خود خانم ها می شود.نهایتا خانم های محترم می توانند درعرصه شغل های زنانه گام بردارند نه کارهای مردانه. اگر برپایه ودستورات اسلام گام برداریم قطعا با همچین معضلات اجتماعی کمترروبرو می شویم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۰ آذر ۱۳۹۷
در جامعه فعلی رجوع به گذشته زن خانه دار بچه بزرگ کن زیاد امری جالب نیست در این جامعه و گرانی دو نفر باید کار کنند و بتوانند به نوعی لذت هم ببرند حرف شما را که می گویید خسته می شوند را قبول دارم این شیوه اگر مرد حقوق مکفی داشته باشد قبول دارم خانم زیاد کار نکند ولی وقتی تورم امری حقیقی است نمی توانم منکر آن شوم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۲۱ ۱۱ آذر ۱۳۹۷
چه استدلال ضعیفی ؛ شاغل بودن خانم ها!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۰ آذر ۱۳۹۷
مهمترین علت طلاق ربطی به سن وسال ندارد.شاغل بودن خانم هاست درگذشته هم سن وسال بوده ولی آمار اینقدر بالا نبود ولی شما تصور کنید وقتی زن وشوهری هردو شاغل وشب خسته وارد منزل یا به عبارتی خوابگاه می شوند حوصله همدیگر را ندارند ازطرفی آشپزخانه هم تعطیل وخبری ازغذا نیست وحتی اگر هم ازبیرون غذا آماده تهیه کنند باز هم مشکلات عاطفی رخ می دهد وهمین خستگی ها باعث تنش می شود وکم کم بگو ومگو های خانوادگی شروع می شود ونهایتا تنفرپیش میاد.اگرخانم های محترم به جایگاه واقعی خود برگردند قطعا مشکلات ازهمه لحاظ کمترمی شود.خانم ها می توانند تحصیلات عالیه داشته باشند ودرتربیت وآموزش فرزندان مبادرت نمایند که هم باعث ایجاد روابط گرم خانواده درکنار هم ونتیجه مهم اینکه جامعه کمتر دچارمعضلات اجتماعی مهم نظیرطلاق ،انحراف فرزندان،وحتی باعث آرامش خود خانم ها می شود.نهایتا خانم های محترم می توانند درعرصه شغل های زنانه گام بردارند نه کارهای مردانه. اگر برپایه ودستورات اسلام گام برداریم قطعا با همچین معضلات اجتماعی کمترروبرو می شویم.
Iran (Islamic Republic of)
آرتمیس
۰۹:۱۲ ۱۰ آذر ۱۳۹۷
به نظر من اشتباهی که ما تو جامعه داریم اینکه همیشه سن شناسنامه افراد رو ملاک قرار میدیم.. در صورتی که سن شناسنامه فقط یک عدده اون چیزی که مهمه سن عقلی و رشد اجتماعی افراده... یک دختر سن شناسنامش 20 ساله ولی از نظر عقلی اندازه یک خانم 30 ساله سیاست داره و میفهمه و برعکسشم هست یک دختر 30 سالشه ولی هنوز احساسات و تصمیماتش مثل یه دختر 17 سالس..
پس به نظر من باید سن عقلی و اجتماعی افراد و در نظر بگیریم نه سن شناسنامه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۰ آذر ۱۳۹۷
بالاخره سن شناسنامه ای هم کم چیزی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۱ آذر ۱۳۹۷
درست میگی سن شناسنامه نباید ملاک باشه. کارشناسن دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۰ آذر ۱۳۹۷
ازدواج امری مقدس است ، درست ولی در شرایط فعلی که فکر می کنم نگاه کنید اگر همه چیز اوکی باشد یعنی کار داشته باشی ، یک سرویس طلا ، یک ولیمه ساده و رهن خانه در تهران چند در می آید ، تازه ما رسم و رسوماتی داریم که توقع دارند مثلا شب یلدا یک هدیه ای برجسته مثل طلا و ... در هر مناسبتی پیشکش خانواده دختر کنی و ... اگر ندی کلی حرفه که پشت سرت است ! دوست عزیز اصلا قابل تصور است ازدواج است یعنی یک جوان که تازه سرکار رفته و پشتوانه مالی هم نداره و حقوق دو سه میلیونی می گیرد می تواند ازدواج کند در همین پایگاه خبری خط فقر در تهران 10 میلیون تومان تخمین زده شده ، چه کند جوان ما !!!! خط فقر حداقل 7 میلیون از حقوق کارمندا فاصله دارد !! جون تنوع طلب نیست من مخالف رابطه قبل از ازدواج هستم قطعا!! ولی خوب یک میل است تا کی سرکوب کند!!! دوستان ازدواج ب بسم الله حداقل 100 تا 150 میلیون آب می خورد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
حالا که شواهد ما نشان میدهد که طلاق درازدواجهای سن پایین بیش تره؟؟!! ازدواجهای سن پایین ازروی احساسات وتقلید ویاازروی بدبختی واجباری صورت کی گیره؟؟!! یکی از بزرگتری واصلی ترین عامل فرارازدواج درمیان جوانان ، گرانی همه ی نیازهای یک زندگی ست!!! که باعث افزایش سن ازدواج شده؟؟؟!!! لطفا آمارها وگفته های غیرواقعی ننویسید؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۰ آذر ۱۳۹۷
عصبانی نشو مطلب بالا درست بود.
Iran (Islamic Republic of)
واقعیت
۲۱:۳۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
پولی نیس ، کار نیس ، گرونی سربه فلک کشیده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
مشکل سطح توقع بالای بعضی خانم ها و خواسته های بی حد و مرز و بعضا غیر معقولشون هست متاسفانه اصلا صبر ندارن زود میخوان به همه چی برسن تا زندگی به جاهای سختش میرسه یک راست به سمت دادگاه خانواده و طلاق و ... اگر خانم ها کمی صبور باشن و کمی از خواسته هاشون کوتاه بیان خیلی از مسائل حل میشه، رک و راست بگم برخی از دختر خانم های محترم این دوره و زمانه زن زندگی نیستن والسلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۱۰ آذر ۱۳۹۷
یه طرفه به موضوع نگاه نکنید چون شمل چند نفرو دیدین که اینجوری،هستن دلیل نمیشه مشکلات رو به پای اونا بنویسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۰ آذر ۱۳۹۷
شما چی کار به این جور خانم ها داری به هم سن خودت نگاه کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۱ آذر ۱۳۹۷
راست میگه ، توی شرایط سخته که زن زندگی و مرد زندگی رو باید شناخت وگرنه توی دوران گل و بلبل که همه ی عالم خوبن
Iran (Islamic Republic of)
معلم ناکام
۲۱:۱۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
عزیزان دختران ما باید در سن حداقل ۱۶ سال زن زندگی باشند و پسران ما حداقل در سن ۱۸ سال مرد زندگی باشند اما ما الان دختر و پسر سی ساله داریم نمی تونه خودشو جم کنه چه برسه به همسرش در یک مملکت فقط فرهنگ و اموزش قوی قدرت واقعی است وسلام. یا علی
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۰:۳۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
ازدواج رو رویایی تصور نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۰ آذر ۱۳۹۷
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
سن اصلا هيچ تاثيري در ازدواج نداره فقط تفاهم اخلاقي مهمه و اگه حرف ناراحت کننده بينشون رد و بدل بشه اين ناراحتي زود از بين بره اين يعني دوست داشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۰ آذر ۱۳۹۷
سن بی تاثیر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
من 9 سال پیش ازدواج کردم شوهرم مرد خوبیه دوسش دارم تو این چند سال زیاد قناعت کردم از خیلی چیزا گذشتم اما الان دیگه نمیتونم با فقر کنار بیام ....ازش میخوام منو طلاق بده تا بتونم برم دنبال کار ....واقعا دیدن چهره گرسنه دوتا بچم زجرم میده....دیگه نمیتونم تحمل کنم...
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۲۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
الان شما یک مشکل به نام فقر دارید، فردا که طلاق گرفتید، هزاران مشکل برای خود و فرزندانتان پیش خواهد آمد. بنابراین بجای فرار از فقر آن را درمان کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
از اولش اشتباه کردی ازدواج کردی و بچه آوردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
اشتباهی مثبت دادم .کاملا حرف غیر منطقی وکار غیر اصولی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
خب وقتی متاهلی نمیتونی کار کنی؟؟حتما باید بچه ها تو اذیت کنی
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۳:۲۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
شما ازونایی که فقط توی خوشی ها شریک همسرتی . آدمایی مثل شما باعث بدبین شدن پسرا به ازدواج میشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۱۰ آذر ۱۳۹۷
خواهرم زندگیت بخاطر فقر خراب نکن زندگی بعد طلاق خیلی بده خدا بزرگه توکل بر خدا داشته باش خیاطی ارایشگری و کارهای دیگه زنانه هست که میتونی انجام بدی امید وارم خدا کمکت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۱ آذر ۱۳۹۷
متاسفانه بعضی خانواده ها به دختراشون یاد ندادن که باید توی شرایط سخت کنار همسرت باشی؟ یا فقط یاد دادن مهریه رو سنگین بگیر و دنبال چشم وهمچشمی باش؟ یعنی یه پدر تلاش نمیکنه که زن وبچش گرسنه نمانن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۱ آذر ۱۳۹۷
من موندم بعدها اگه بچه هات ازت علت جداشدنو بپرسن چه دروغی میخوای بهشون بگی ! چون فقر دلیل محکمه پسندی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
هوشيار
۱۰:۴۱ ۰۷ تير ۱۳۹۸
چرا بعد طلاق ميخاي بري سركار؟؟؟؟....خب همين حالا متاهل هستي بخاطر كمك به همسرت برو سركار....با اينكار مشكل فقرتون مرتفع ميشه....ظاهرا مشكل جاي ديگه هست....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
طلاق دلایل زیادی داره، هر کسی به دلیل خاص خودش طلاق میگیره کلا نیاز به آموزش و پختگی داره که کمتر تو جامعه می بینیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
هییی
پس من که یکی رو دوست دارم باید بمیرم با نظریات بعضی ها
وضعیت کار خرابه گرونی واقعا زیاده در آمد ها که نگو ، حتی گرونیمون هم ثبات نداره درست
آخه من که کسی رو چند ساله دوست دارم تازه میخواستم به مادرم بگم صحبت کنه چی کار کنم. تو رو به خدا اگه همدردی بلد نیستید کم مثل روشنفکرا نظر بدید.
امیدوارم اوضاع بهتر بشه و ما قوی تر و صبور تر
امیدوارم همه همدیگه رو درک کنیم ، چشم تو هم چشمیارو بزاریم کنار و حداقل با فرهنگ درست، بار روانی منفی و نادرست از ازدواجی که باعث رشد هر انسانی میشه رو برداریم.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۵۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
امیدتو از دست نده
و اینو بدون روزی رسان همه خدا هست
پس به خدا توکل کن و ببین توی این شرایط خدا چی فرموده اگر با این دید وارد عمل بشی مطمئن باش تصمیمت هر چی باشه خدا همراهت هست و همیشه همیارته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۱۱ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
حالا برو ببین دختره جواب مثبت میده یا مهریه بالا میخواد تا بعد
Iran (Islamic Republic of)
محسن محمودی مهر
۱۶:۳۱ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
هرچی مورد طلاق را در اطرافم و آشنایان بررسی کردم فقر مالی بوده و بعد از آن فقر فرهنگی قرار میگیرد ، اوضاع اقتصادی به شدت تاثیر گذار بوده ، جوانهای زیادی سراغ دارم بدلیل فقر مالی نمیتونن ازدواج کنن و به تبع آن فساد زیادتر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
اتفاقا ازدواج تو سن پایین خوبه که پسر و دختر زود با هم مچ میشن و البته اگه همه چیو ساده بگیرن.هرچیزی اگه بخای میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
بنظر من که ازدواج مثل سریازیه ( تا سن پایینی داری باید بری) که پسرا و دخترا تا هیچی حالیشون نیس باید برن خونه ی بخت. وگرنه پسری که سنش به 30 میرسه به این راحتیا زیر بار مسئولیت نمیره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۱۰ آذر ۱۳۹۷
اخه بعدا میگن ما جوونی نکردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۰ آذر ۱۳۹۷
خیلی بامزه بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
با این اوضاع منقرض بشیم بهتره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
من الان حوصله خودمو هم ندارم حالا برم با یه عده جدید (همسر و خانواده و ایل و تبارش) وصلت کنم مخ فولادی میخواد با این ملت بسازی.
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
قربون دهنت ما حوصله خودمونم نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
یکی از دلایل طلاق نرسیدن به بلوغ اجتماعی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
عزیزان خودتون به فکر باشید این مسولین به فکر خودشونند
این ها حقوقشان میرسه این ما هستیم که برای یک ریال باید خون دل بخورییم
France
ناشناس
۱۴:۵۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
متاسفانه سن ازدواج به ۴۰ سال میرسه خیلیام تا اخر عمر مجرد میمونن زن میخان چکار وقتی نون شب ندارن بخورن چرا یکی دیگ بدبخت کنن
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۳:۲۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
دایم میگوییم بستر ازدواج فراهم شود
دولت کاری کند
پول نیست
کار نیست!!!!
ولی وقتی پسرهای مملکت من به راحت طلبی و وابستگی به مادر ادامه میدهند و آمار طلاق بالا میرود هیچ کس عدم تعهد پسرها و تنبلی و بچه ننه بودن آنها را هدف نمیگیرد!!!!
سن ازدواج بالا میرود و مادرها همچنان پسرها را لای پرقو نگه میدارند!!!!
و همه را مقصر میدانند بجز خورشان را!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
آقای دکتر وقتی یه جوان ۲۵ساله کار نداره درآمد نداره چطوری ازدواج کنه؟ یکم فکر کن بعد حرف بزن
Iran (Islamic Republic of)
پسر
۱۴:۳۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
اتفاقا یکی از دلایل اصلی طلاق دختر ها و خواسته های عجیب انهاست که شرایط را درک نمی کنند ، اصلا هیچ چیز را درک نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۳۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
جناب ایرانی ، یعنی فکر میکنی تموم مشکلات افزایش سن ازدواج مربوط به آقاپسراس و تن پروری اونااااا؟! ببین دوست عزیز من و خیلی از دوستای همدوره ایم ، با مدرک فنی مهندسی از دانشگاه دولتی ، الان بدون هیچ ادعایی 5 ساله داریم کارگری میکنیم از شاگردی گرفته تا جاروزدن ودست فروشی . به خدا وضع مالی خیلیامون خوبه و نیازی به کار هم نداریم ولی دستمون توی جیب خودمون باشه ...
به نظر من مشکل ، اوضاع نابسمان اجتماعی و اقتصادی جامعس . من الان 31 سال سن دارم فوق لیسانس برق الکترونیک ولی عملا بیکار ( خارج از تخصص شاغل)
چرا شما توقعات بالای خانواده ی دختر برای شروع زندگی رو بیان نمیکنی ؟ چرا شما ارتباط های دخترا با پسرای مختلف و بعضا پولدار رو به امید ازدواج در آینده بیان نمیکنی که باعث بد دل شدن پسرا میشه ؟ چرا شما اینو نمیگی که همین فردا میری بازار یک کیلو گوجه فرنگی بخری فردا میبینی قیمتش بیشتر شده ، پسفردا بیشتر و... چرا نمیگی که به خاطر بالا رفتن قیمت سکه خیلی از خانمای بزرگوار مهریه رو گذاشتن اجرا که شاید دوووزاااررر کاسب بشن ؟!
...
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۱۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
ایرانی تو باغ نیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
حق با شماست اما اینقدر پسر ها رو تن پرور بار اوردن که همش باید دیگران براشون همه چیز رو آماده کنند و همش دیگران رو مقصر میدونند نه خودشون !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
چرا نمیگی طرف چطور خونه که هیچ ماشین هم هیچ طلا هم هیچ
یارو چطور میتونه لوازم منزل رو بخره چطور میتونه وقتی امنیت شغلی نداره حرف ازدواج رو بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
تن پروری دیگه چه صیغه ایه
یکی مثل من لیسانس داره کلی توانایی داره شش ماه پیش به مادرم گفتم یکی رو میخوام کارگاهی که کار میکردم ورشکست شد الان بیکارم و شرمنده که چه کار کنم وقتی مادرم رفته با خانواده ی طرف حرف زده. یکم فکر کنید بعد حرف بزنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
قدیمیا گفتن اونی كه شكمش سیره از حال گرسنه خبر نداره
شما جوری نظر دادی كه انگار تو این كشور زندگی نمیكنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
(خانم/آقا) ی ایرانی - کارشناسایی مثل شما توی این مملکت باعث بروز مشکلات میشن چون اشتباه برداشت میکنن و اشتباه تصمیم و دست به عمل میزنن و بازندگی هزاران نفر بازی میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۰ آذر ۱۳۹۷
اگر همه چیز اوکی باشه کار هم داشته باشی ، مسئله اینه اول زندگی برای ابتدا زندگی نیاز داری برا دختر سرویس طلا بخری طلا بخری ، ولیمه ای بدی ولو ساده ، که اگر ندی و کاری نکنی و رسوم و رسومات یعنی مثلا شب یلدا طلایی بخری نمی دانم هدیه ای بخری و ... اگر نخری و طبق رسومات رفتار نکنی می گن مگه سر راهی گرفتی و ... رهن خانه در تهران حداقل 40 میلیون کم گرفتم راضی شید نیاز به
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۱ آذر ۱۳۹۷
دوست گلم چرا اسمتو گذاشتی ایرانی (خارجی بهتر نبود ؟). فکر کنم توی ایران زندگی نمی کنی که اینجوری کارشناسی میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
اتفاقا برعکس ! ازدواج تو سن پایین و زیر 25 سال بیشتر با طلاق و شکست مواجه میشه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
آدمها وقتی سنشون بالاتر میره شخصیتشون جدا شکل میگره اما توی سن پایین شخصیت ها کنار هم رشد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
ازدواج نکردم ولی حرف تو قبول ندارم. به نظرم میخواید خودت رو گول بزنی
تو سن کم قطعا بهتره
تو سن کم اگه با یکی باشی اون طوری حرف شماست ولی اگه یه نفر رو بخوای سن مناسبش اول جوون یه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
اتفاقا برعکس همه جا میگن ازدواج تو سنین پایین و زیر 25 سال بیشتر با طلاق و شکست مواجه میشه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
اتفاقا برعکس همه جا میگن ازدواج تو سنین پایین و زیر 25 سال بیشتر با طلاق و شکست مواجه میشه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
یه نگاهی به قیمت دلار و طلا و وضع کار بندازید، بعد یه چیزی بنویسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
حالا اینا که چیزی نیس.
این که اگر خدای نکرده طلاق بگیری باید نصف هرچی که داری بدی بعد مهریه رو هم ازت بگیرن یادت رفت.
عملا پسر بعد از ازدواج یاباید در خدمت زنش بشه یا هرچی داره بده تا خلاص شه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
هر چقدر کسی ازدواج نکنه مجرد و تنها بمونه بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
مجرد و تنها بمونیم بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
ما نمی خواهیم ازدواج کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
ازدواج و تشکیل خانواده و فرزند آوری و افزایش جمعیت کار و پول و سرمایه و خونه و ماشین و مهریه و امکانات و جهیزیه و حال و حوصله و اعصاب میخواد که ما هیچکدومشو نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
من یک جوان 30 ساله مجرد ... همیشه این مجردی خود را حفظ می کنم چرا که ترس از آن را دارم که با دختری ازدواج کنم که پر توقع و کم صبر باشد با آنکه خدا رو شکر و کار و در آمد خوب دارم اما توقع انسان ها هر رزو بیشتر میشه آنوقت شاید من هم به این آمار طلاق ملحق شوم پس این آرامش خود را از بین نمی برم و تا ابد مجرد می مانم.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
واقعا همینطوره من اصلا حوصله این خاله بازیهارو ندارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
ازدواج و تشکیل خانواده و فرزند آوری و افزایش جمعیت کار و پول و سرمایه و خونه و ماشین و مهریه و امکانات و جهیزیه و حال و حوصله و اعصاب میخواد که ما هیچکدومشو نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
خدا کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
باید بسترهای مناسب برای ازدواج جوانان مهیا شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
ایشالا که بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۰ آذر ۱۳۹۷
من خودم فوق لیسانس دارم و بیکارم و همسرم یه کارمند ساده است‌. ما اول ازدواج خرید آنچنانی نکردیم و عروسی هم نگرفتیم، مسافرت رفتیم خودشم با یه قطار ۶ نفره نه چندان خوب. الان ۸ساله ازدواج کردم خیلی هم راضی هستم اوضاع سخته ولی زندگی همه عین تو فیلم ها نمی تونه پر زرق و برق باشه . من هم دوست دارم زندگی مرفه داشته باشم ولی باید واقعیت ها رو دید . درسته عروسی نگرفتم و خرید آنچنانی نداشتم ولی تو قرص و قسط وام و هم نیفتادیم و زندگی نسبتا بی دغدغه ای رو شروع کردیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۱ آذر ۱۳۹۷
طرف صحبتم با آقایی که میگه : "من خودم فوق لیسانس دارم و بیکارم و همسرم یه کارمند ساده است‌. ما اول..." . خوشبحالت که زن کارمند گیرت اومده . قدرشو بدون و کم نذار .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۱۱ آذر ۱۳۹۷
اولین بستر میشه پایین آووردن توقعات که باید همونجور که سکه رو بعنوان مهریه براش فرهنگ سازی کردن ، اینو هم فرهنگسازیش کنن وگرنه ازدواج روبه نابودی میره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
ازدواج و تشکیل خانواده و فرزند آوری و افزایش جمعیت کار و پول و سرمایه و خونه و ماشین و مهریه و امکانات و جهیزیه و حال و حوصله و اعصاب میخواد که ما هیچکدومشو نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
ازدواج و تشکیل خانواده و فرزند آوری و افزایش جمعیت کار و پول و سرمایه و خونه و ماشین و مهریه و امکانات و جهیزیه و حال و حوصله و اعصاب میخواد که ما هیچکدومشو نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
فرزند کمتر زندگی بهتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
مگه مردم از فردای خودشون باخبرن ؟ اگه پدرمادر من میدونستن ه یدونه بچه میاووردند نه سه تا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
جمعیت کمتر زندگی بهتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
بهتر جمعیت کم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
جمعیت کمتر زندگی بهتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
بهتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
بذار همه طلاق بگیرن و هیچکس ازدواج نکنه بهتر جمعیت کم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
چه جوری تو سن كم ازدواج كنیم وقتی كار نیست؟
تو این زمونه كی از عهده مخارج زندگیش به خوبی برمیاد كه ما تازه بخوایم از صفر شروعش كنیم؟
باید پا بذاریم رو خواسته دلمون و جوونیمونو مجرد بمونیم و وقتی میانسال شدیم و البته اگه شرایطشو داشتیم یكیو گیر بیاریم واسه ازدواج
مسئولین كشورم فقط شعار میدن ولی هیچكاری نمیكنن واسه جوونا
همین كه فرزندان خودشون در رفاه باشن براشون كافیه بقیش شعاره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
دیگه کسی ازدواج نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
بنظرمن ادمهای نادان دخترهاشون زیربیست وپنج سال شوهرشون میدن
Iran (Islamic Republic of)
محسن محمودی مهر
۱۶:۳۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
بلوغ فکری مهم است نه سنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
بنظرمن بیشتربرمیگرده ب مشکلات مالی ک زن وشوهر ازهم طلاق میگرن نبودن اعتماد بین دوطرف ومعتاد بودن مرد اینها همه باعث طلاق میشن این هم اضافه کنم گاهی اوقات بعضی مردها ازهمون اوایل زندگی بخاطر اینکه طرف باهاسون ازدواج کنه دروغ میگن بعد ازازدواج همین دروغگوییهای مردها باعث ایجاد اختلاف وطلاق میشه!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
سلام من فارغ التحصیل دکتری جامعه شناسی هستم.
نتایج نادرست است. طبق تحقیقات پژوهشی ما علت 90 درصد طلاق در خانم ها سن زیر 23 سال است.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۰۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
آقای به ظاهر جامعه شناس اگر نظریات و ادعاهای روانشناسی و جامعه شناسی شما که متأثر از غربه فایده ای داشت الان وضعیت جامعه ما این نبود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
شما اگه جامعه شناس ما باشی وای به حال جامعه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
سلام من فارغ التحصیل دکتری جامعه شناسی هستم.
نتایج نادرست است. طبق تحقیقات پژوهشی ما علت 90 درصد طلاق در خانم ها سن زیر 23 سال است.
Spain
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
والا ما که زود ازدواج کردیم بدون اینکه شغل ثابت داشته باشیم تا دلت بخواهد پشیمان شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
حقیقت همینه تا پول نباشه كی جواب سلامتو میده كه بخوای زندگی خوبیم داشته باشی،با كدوم شغل و درآمد ازدواج كنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
اشتباه کردی نباید ازدواج میکردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
35سالمه بیکارم چطور ازدواج کنم هان؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
نمیتونی دیگه تو فکرش نباش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
خدا ضبرت بده . البته دوسه سال دیگه میشم الان تو...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۱ آذر ۱۳۹۷
داداش تنها نیستی .منم هچون تو ام .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۱ آذر ۱۳۹۷
دوستان منم حال واوضاع شمارو دارم 33 بیکارومجرد . البته دستفروش ،فارغ التحصیل کامپییوتر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
چرا ما جوانان تا حالا ازدواج نکردیند؟جوابش رو خیلی ساده میتوان داد اونم این گرونیاست,جوان بیچاره وقتی میبینه خانواده ها دنبال چشم و هم چشمی هستن, دنبال مهریه های زیاد هستن,دنبال کلاس گذاشتن الکی هستن,خب شما باشین اگر پدر پولداری نداشته باشین اگر دلسوزی نداشته باشین و... شما باشین میتونین با این مسائل پیش رو ازدواج کنین؟ ما فقط میگیم آمار ازدواج کم شده آمار طلاق زیاد شده...
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۰۹:۵۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
مادرمن هم باپدرم 14سال تفاوت سنی دارد،پدرمن الان پیرشده و61سالش می باشد وذره ای من را درک نمی کند ومن 18سال دارم ،او مربوط به دوره قدیم است و اصلا مرانمیفهمد وافکارش قدیمی است ومن دوستانی دارم سن پدرشان زیر45سال است ومانندپدرم پیرنیستندوافکارشان قدیمی وپوسیده مانند افکار پدرم نیست وبه دوستانم حسادت میکنم.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۱۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
مرد حسابی ۶۱ سال پیر نیست تو پدرت درک نمیکنی اون تو رو خوب درک میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
پدرت با تجربه تر از پدر اوناست.این حرفها مربوط،به سنت میشه.سن که رفت بالا تازه پدرتو درک،میکنی.اینو از من قبول کن منم این افکارو داشتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
ما ک ازدواج نکردیم خیلی هم عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
منم مجردم ولی کاش اون دختره رو بهم میدادن که الان با 32 سال سن حسرتشو نخورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
وقتی كه خواستم ازدواج كنم مانع ازدواجمون شدن و البته منم پول نداشتم،حسرتش به دلم موند.الانم كه چند سال گذشته و من هنوز مجردم دیگه شوق و ذوقی برام نمونده برای ازدواج با كسی دیگه و البته هنوزم بی پولم.به چی دل خوش كنیم كار نیست و مخارج خیلی سنگینه سنمونم رفته بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
با سلام بنده در یکی از روستاهای کشور پزشک هستم با توجه به شرایطی که میبینم به نظرمعلت افزایش طلاق دختران با سن بیشتر کمتر صبور بودن انها نیست بلکه توانمندی بیشتر در اداره زندگی و مسائل مالی هست در این منطقه کودک همسری رواج دارد و دختران با سن 12 13 سال با پسری با اختلاف سنی بیش از ده سال ازدواج میکنند و تازه بعد از تولد بچه دوم و سوم به بلوغ فکری می رسند و چون فرصتی برای کسب علم و هنر پیدا نکرده اند توانایی کسب درامد ندارند و به همسر حتی معتاد از نظر مالی وابسته اند و به علت پرجمعیت بودن خانواده هم پدر ایشان امکان تامین مجدد مالی دختران را ندارد و عملا راه برگشتی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
طفلی دختران کم سن وسال که با مردی ده ساااااال از خودشان بزرگترعروسی می کنند ،تفاوت سنی و....
Netherlands (Kingdom of the)
ایمان
۱۰:۱۱ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
آقای دکتر ، اصلاحاتی مثل وابستگی مالی زن به مرد یا فرصت کار کردن یا تحصیل عالی برای زن اشتباست.
اینطوری القا میکنید که انگار لیسانس و دکتری برای زن خوشبختی میاره یا مثلاً سرکار رفتن و خانه دار نبودن خوشبختی میاره.
این معیار زندگی غربیه که زن کار کنه و درگیر دانشگاه بشه و وظیفه اصلیش تحت شعاع قرار بگیره .
مرد آفریده شده تا کار کنه، نان آور باشه و زن هم لطیف آفریده شده تا وظیفه تربیت بچه و خانه داری رو داشته باشه .
این قانون طبیعت و خلقت انسانه.
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
تو همون روستاها زن ها هم سالم ترن چون با کار در منزل ورزش هم می‌کنن و مرد ها هم سالم ترن چون پشت میز نمیشینن .
زندگی ها هم طولانی تره و آمار طلاق کم تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
بنده خانم هستم نه اقا پس وقتی صحبتی رو میکنم از زاویه دید خارج از موضوع نیست بعد هم سالم بودن رو شما چی تعذیف میکنید من در مورد کل کشور صحبت نمیکنم چون اطلاعات کافی ندارم ولی در مقایسه با تهران الان که اومدم اینجا و دارم طرح پزشکیم رو میگذرونم تعداد ادم های افسرده بیشتری رو میبینم که خیلی هاشون تحت درمان اند خیلی هاشون هم به خاطر بافت فرهنگی منطقه و ترس از برچسب زدن دیگران درمان نمیگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
بنظرت فقط یک طرفه نگاه نکردید؟ حالا مثلا دختران میرسیدند به سن 25 سال درس هم میخوندند بعدش چی؟ کسی که شخصیتش جدا شکل گرفته چطور میتونه با شک نفر دیگه که اونم جدا شخصیتش شکل گرفته متچ شه و کارش به طلاق نکشه؟ چرا همه همسران رو معتاد میبیند؟ یعنی توی این ازدواج ها یک نکته مثبت هم نبود یا نخواستید ببینید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
حرف شما درسته.دختران باید اگر درس نخوانن لااقل هنری بلد باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۰۹ آذر ۱۳۹۷
با سلام بنده در یکی از روستاهای کشور پزشک هستم با توجه به شرایطی که میبینم به نظرمعلت افزایش طلاق دختران با سن بیشتر کمتر صبور بودن انها نیست بلکه توانمندی بیشتر در اداره زندگی و مسائل مالی هست در این منطقه کودک همسری رواج دارد و دختران با سن 12 13 سال با پسری با اختلاف سنی بیش از ده سال ازدواج میکنند و تازه بعد از تولد بچه دوم و سوم به بلوغ فکری می رسند و چون فرصتی برای کسب علم و هنر پیدا نکرده اند توانایی کسب درامد ندارند و به همسر حتی معتاد از نظر مالی وابسته اند و به علت پرجمعیت بودن خانواده هم پدر ایشان امکان تامین مجدد مالی دختران را ندارد و عملا راه برگشتی نیست
آخرین اخبار