یک مقام مسئول گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های دریایی و داشتن نگاه آرمان‌گرایی در توسعه دریامحور ضرورتی اجتناب ناپذیر در کشور است.

کباریبهره‌گیری از ظرفیت‌های دریایی کشور ضروری است/ داشتن نگاه آرمان‌گرایی در توسعه دریامحور ضرورتی اجتناب ناپذیر استبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی مبینی دهکردی رئیس کمیسیون امور زیربنایی و تولیدی مجمع تشخیص مصلحت نظام در سیزدهمین همایش بین‌الملی بنادر، سواحل و سازه‌های دریایی با بیان اینکه در حوزه آمایش سرزمینی و توسعه دریا محور مؤلفه‌های قدرت در همه ابعاد مختلف اقتصادی و غیر اقتصادی بسیار تعیین کننده خواهد بود، گفت: توسعه دریامحور و آمایش سرزمین زمینه‌ساز رشد و بالندگی کشور خواهد بود و تقویت صنعت دریایی را ضمانت می‌کند.

وی تصریح کرد: اصول و مؤلفه‌های قدرت در نگاه و تفکر یک پارچه سبب ایجاد منشور یک پارچه می‌شود.

رئیس کمیسیون امور زیربنایی و تولیدی مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در این فرایند توجه به جغرافیا و موقعیت ژئوپلتیک و نگاه آرمان‌گرایی و واقع‌گرایی در توسعه دریامحور ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

دهکردی به حوزه تمدنی ایران در بخش دریایی از لحاظ جغرافیایی اشاره کرد و گفت:‌برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های دریایی کشور لازم است توسعه دریا محور به عنوان سیاست کلان با نیت راهبردی و حداکثرسازی منافع و امنیت ملی هم‌خوانی داشته باشد.

وی توضیح داد: وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های خدمات رسان باید در راستای چشم‌انداز 20 ساله و نگاهی راهبردی به افق یک پارچه‌گرایی مسیر رو به آینده را به منظور استفاده تمام ظرفیت‌های دریایی کشور در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس کمیسیون امور زیربنایی و تولیدی مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: برای عبور کشور در شرایط کنونی و هم‌افزایی بین ایران و کشورهای منطقه رویکرد یک پارچه‌گرایی لازم است و به عنوان یک ارمغان ملی باید مورد حمایت تمامی ارگان‌ها و نهادها قرار گیرد.

انتهای پیام/

داشتن نگاه آرمان‌گرایی در توسعه دریامحور ضرورتی اجتناب ناپذیر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار