وزیر علوم گفت: در کشور صندوق های مختلفی برای حمایت از نوآوری و شکوفایی علمی وجود دارد.

منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در حاشیه  یازدهمین جشنواره ملی حرکت، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،با اشاره به لزوم حمایت از کسب و کار های نوین ها  و منابع مالی محدود  در دانشگاه ها عنوان کرد: در کشور صندوق های مختلفی از جمله صندوق حمایت از پژوهشگران ، صندوق حمایت از نوآوری و شکوفایی علمی وجود دارد که باید تلاش کرد تا  دانشجویان در دانشگاه ها به  استفاده از  این منابع موجود که در مجموعه علمی فناوری ریاست جمهور ی است، سوق داده شوند.

وزیر علوم ادامه داد : طبیعی است که این ایده ها باید دارای استاندارد ها و شرایط حداقلی  باشند تا مورد حمایت صندوق های مالی  قرار گیرند.

 غلامی اضافه کرد: این جشنواره بیشتر دستاورد های علمی دانشجویان را در دانشگاه های مختلف کشور عرضه می کند تا در میان دانشجویان و بازدیدکنندگان این ایده ها به اشتراک گذاشته شود و نیز تمرین جدی و واقعی برای پرورش طرح های دانشجویان است تا بتوانند ایده های خود را با استفاده از مبانی علمی تبدیل به دستاورد های فناورانه کنند. 

وی با تاکید بر این که این جشنواره به نوعی ورود دانشجویان به صحنه عملیاتی  و کاربردی است، افزود: در بین برخی از این مجموعه ها، ایده های خوبی استخراج می شود که در دانشگاه ها با حمایت از مراکز رشد  و پارک های علم و فناوری به شکل صنعتی و کاربردی در سطح یک مرکز یا واحد درحال اجرا در کشور قرار می گیرد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزود: ادامه این نمایشگاه ها و جشنواره ها در سطح بالاتری اتفاق می افتد و معمولا دانشجویانی که در این همایش مقالات موفقیت آمیزی داشته باشند سیر تکاملی ایده های خود را می توانند از این طریق پیگیری کنند.

غلامی افزود : در سال های گذشته تعداد زیادی از این ایده ها به شرکت های دانش بنیان و کسب وکارهای نوین که در حقیقت ایده های جدید را شکل می دهند، ارائه شده است.

انتهای پیام /س

صحبت های وزیر علوم در اصفهان در حاشیه جشنواره برکت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.