نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد، توسعه دانشگاه‌های آفریقا تنها در گروی داشتن یک مدیریت قوی است.

مدیریت قوی؛ لزوم توسعه دانشگاه‌های آفریقابه گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد، توسعه دانشگاه‌های آفریقا تنها در گروی داشتن یک مدیریت قوی است.

آموزش عالی آفریقا در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرده است: روسای دانشگاه‌های مختلف به طور مداوم باید با یکدیگر و گروه‌های ذینفع دانشگاه به گفتگو بپردازند و برای توسعه دانشگاه‌ها را‌ه‌حل ارائه دهند.

همچنین لازم است، رؤسای دانشگاه‌ها خود را از بحران‌های سیاسی دور نگه دارند تا موانع پیشرفت را در قاره آفریقا از بین ببرند.

آموزش عالی آفریقا می‌گوید: آفریقا به عنوان قاره‌ای با جوان‌ترین جمعیت جهان انتظار می‌رود روند رو به رشدی را طی کند.

کارشناسان علمی تأکید می‌کنند، هدف اصلی دانشگاه‌ها باید تولید و انتشار علم باشد و اساس را بر توسعه مداوم آن پایه‌گذاری کنند.

در این شرایط، آموزش، یادگیری، پرورش، اخلاق مداری و شیوه‌های درست ارزیابی نیز حصول می‌شود.

محققان باور دارند، تحقق هدف اصلی دانشگاه به طور کامل وابسته به مدیریت هر دانشگاه است؛ بدون آنکه درجه علمی دانشگاه را در نظر بگیریم، باید بپذیریم که توسعه دانشگاه و کمک به دانشجویان در پیاده‌سازی پروژه‌های علمی خود مستقیما به رییس دانشگاه وابسته است.

همچنین لازم است، اصول توسعه دانشگاه‌های آفریقا و آرمان‌های آن به طور روشن و صریح بیان شود تا همه دانشگاهیان در راستای دستیابی به اهداف قدم بردارند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار