رنجبر گفت: در طرح پایش ۵۰ چالش‌های اساسی کشور شناسایی و ۸ مورد از مهم‌ترین آنها برطرف شده است.

حل ۸ چالش اساسی کشور به کمک طرح پایش/ الگوی منسجمی در برنامه‌های پژوهشی نیستبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، بیژن رنجبر معاون پژوهشی دانشگاه آزاد در مراسم رونمایی از سامانه طرح پایش که امروز در دانشگاه علوم تحقیقات برگزار شد با اشاره به طرح پایش گفت: این طرح گام اساسی در تحول دانشگاه های کشور است.

وی با بیان اینکه شناسایی حوزه‌های مهم علمی اهمیت دارد اظهار کرد: در راستای حل مسائل کشور باید از طرح های فناورانه استفاده کرد و این کار نیازمند شیکه سازی علنی و حضور موثر نخبگان است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد ادامه داد: طرح‌های فناورانه باید متناسب با ارزش‌های انقلاب وشرایط علنی کشور باشد و توانایی حل مسائل علمی را داشته باشد.

رنجبر با اشاره به موفقیت علمی کشور گفت: دانشگاه‌ها کارایی لازم را ندارند و در حوزه پژوهشی راهبردهای مناسبی وجود ندارد و دانش افزوده همگرا از پژوهش ها به دست نمی‌آید.

وی ادامه داد: برنامه های آموزشی پژوهشی بر اساس راهبردهای مختلفی پیش بینی شده‌اند اما در پژوهش برنامه منسجمی جود ندارد.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد درباره دانشجویان و پژوهشگران گفت : تمام دانشجویان می‌توانند با بهره گیری از این شبکه ارزیابی دقیقی از آسیب ها داشته باشید و الگوهای مناسبی برای پیاده سازی آنها طراحی کنند.

رنجبر با اشاره به طرح پایش گفت: این طرح برای حل مسائل علمی، اقتصادی، سیاسی و تمام حوزه های کشور بوجود آمده است و به کمک آن می‌توان به رفع چالش های کشور پرداخت.

وی با بیان اینکه در این طرح مسائل کشور پرداخته می‌شود گفت: در این طرح ۵۰ چالش مشخص شدند و ۸ مورد آن رفع شدند و تبدیل هدفمند چالش ها به موضوعات پایان نامه و رساله ها از جمله برنامه های اساسی است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار