در پی افزایش تنش بین روسیه و اوکراین، کی‌یف خواستار آزادی ملوانان بازداشت‌شده و کمک نظامی متحدان خود برای توقف مسکو شد.

اوکراین خواستار کمک نظامی متحدان و اعمال تحریمهای جدید علیه روسیه شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه اوکراین طی بیانیه‌ای از دولت روسیه خواست  ملوانان بازداشت‌شده این کشور را آزاد کند.

در بیانیه وزارت خارجه اوکراین خطاب به دولت روسیه آمده است: «اوکراین خواستار دسترسی فوری خدمات پزشکی به ملوانان مجروح و برگشت امن آنها به خانه خود است. اوکراین همچنین خواستار تحویل کشتی‌های توقیف‌شده و  جبران خسارات و صدمه‌های وارد شده است».

روز یکشنبه در پی ورود غیرقانونی سه فروند کشتی اوکراینی به آب‌های سرزمینی روسیه در تنگه «کِرچ»، بین دریای سیاه و دریای آزُف  (Azov)، در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه، نیروی دریایی روسیه کشتی‌های اوکراینی را توقیف و ملوانان را نیز بازداشت کرد.

رسانه‌های اوکراینی مدعی‌اند که در این حادثه تبادل آتش بین نیروهای دریایی روسیه و اوکراین صورت گرفته و چند ملوان اوکراینی نیز زخمی شده‌اند.

وزارت خارجه اوکراین در این بیانیه همچنین از متحدان خود خواستار کمک نظامی و اعمال تحریم‌های جدید علیه مسکو  شده است. در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «اوکراین از همه متحدان و شرکای خود می‌خواهد با انجام همه اقدامات لازم  از جمله اعمال تحریم‌های جدید و تقویت تحریم‌های موجود و همچنین کمک نظامی به اوکراین به منظور حفاظت از حاکمیت ارضی خود، متجاوز (روسیه) را متوقف کنند».

ساعاتی پس از درگیری نیروی دریایی روسیه و اوکراین، شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین به ریاست پترو پروشنکو، رئیس جمهور این کشور تشکیل جلسه داد و در آن پروشنکو به پارلمان پیشنهاد حکومت نظامی را داده است. پیشنهاد حکومت نظامی در جلسه روز دوشنبه پارلمان بررسی می‌شود.

همچنین شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد برای بررسی اقدام روسیه در توقیف سه فروند کشتی نیروی دریایی اوکراین در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه روز دوشنبه نشست اضطراری برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احسان معتمدی
۱۰:۴۳ ۰۵ آذر ۱۳۹۷
خردمند با دم شیر بازی نمی کند
آخرین اخبار