وزیر خارجه روسیه گفت کسانی که می‌گویند پروژه نورد استریم ۲ با منافع اوکراین منافات دارد در حقیقت از اقدامات ضد روسی آمریکا حمایت می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه گفت: کسانی که می‌گویند پروژه نورد استریم ۲ با منافع اوکراین منافات دارد در حقیقت از اقدامات ضد روسی آمریکا حمایت می‌کنند.

لاوروف در مصاحبه‌ای با کانال تلویزیونی روسیا ۱ اعلام کرد کسانی که از اقدامات ضد روسی حمایت می‌کنند، در واقع از متحدان ما نیستند و با سوء تعبیر خود تلاش می‌کنند که رضایت بیشتر آمریکا را به دست آورند. آن‌ها از جناح‌هایی هستند که به دنبال از بین بردن هرگونه ابتکار سازنده در روابط بین مسکو و واشنگتن هستند.

نورد استریم ۲ یک پروژه بین المللی برای ساخت خط لوله گاز است که در سراسر دریای بالتیک از سواحل روسیه تا آلمان امتداد دارد و از کشور‌هایی مانند اوکراین، بلاروس، لهستان و دیگر کشور‌های اروپای شرقی و حوزه دریای بالتیک عبور می‌کند.

خط لوله ۱۲۰۰ کیلومتری که در امتداد مسیر نورد استریم است از مناطق اقتصادی و آب‌های پنج کشور از جمله روسیه، فنلاند، سوئد، دانمارک و آلمان عبور می‌کند. ظرفیت این خط لوله ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز در سال خواهد بود و در اواخر سال ۲۰۱۹ افتتاح می‌شود.

در حال حاضر از این پنج کشور تنها دانمارک مجوز ساخت خط لوله را صادر نکرده است. لارس راسموسن، نخست وزیر دانمارک نیز می‌گوید این کشور پروژه را مسدود یا به تعویق می‌اندازد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار