همزمان با سالروز میلاد حضرت محمد امین(ص) و امام جعفر صادق (ع)ضریح مطهر شهدای کربلا در قم رونمایی شد.

به گزارشگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم،مراسم رونمایی از ضریح مطهر۷۲ تن از شهدای کربلا روز یکشنبه هم زمان با هفدهم ربیع الاول زادروز فرخنده رسول گرامی اسلام(ص) و حضرت امام صادق(ع) با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

 مدیرکارگاه ساخت این ضریح مطهر در این مراسم  با بیان اینکه با موافقت عتبه حسینی از سال92برنامه‌ریزی ،طراحی‌ها و عملیات ساخت ضریح مطهر شهدای کربلا در قم آغاز شد گفت :با توجه به عملیات طرح توسعه انجام شده در حرم مطهر امام حسین (ع) و تغییر اندازه ها روند ساخت با تاخیر مواجه شد.

ضریح مطهر شهدای کربلا در قم رونمایی شد

محمود پارچه باف با اشاره به اینکه استاد فرشچیان مسئولیت طراحی این ضریح مطهر را برعهده داشته اند گفت: تمامی مراحل اجرای طراحی و نقاشی با حضور هنرمندان و مهندسان ایرانی انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه هزینه ساخت این ضریح مطهر از سوی مردم و عاشقان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت تامین شده است افزود: ساخت ضریح مطهر شهدای کربلا از دویست و هشتاد و چهار کیلوگرم ورق مس، سی و دو کیلوگرم فلز برنج، دویست و پنجاه و دو کیلوگرم استیل، بیش از هشتصد و سه کیلوگرم نقره و حدود نه کیلو گرم طلای هجده عیار استفاده شده است .

ضریح مطهر شهدای کربلا در قم رونمایی شد

ضریح مطهر شهدای کربلا از هر طرف پنج متر عرض سه متر ارتفاع دارد که متناسب با محل دفن شهدای هفتادو تن طراحی و ساخته شده است که مقرر شده است پس از هماهنگی با عتبه حسینی و در آینده نزدیک این ضریح مطهر جهت نصب به کربلای معلی منتقل شود.

همچنین در این مراسم از کتاب شش گوشه به نوشته حامد حجتی که به وقایع‌نگاری مراحل ساخت و نصب ضریح مطهر سیدالشهدا میپردازد رونمایی شد.

انتهای پیام/ش

رونمایی از ضریح مطهر شهدای کربلا در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار