رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان عملکرد سیا و گزارش آن درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، را زیر سوال برد.

ترکی فیصل: نتایج تحقیقات سیا قابل اعتماد نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، «ترکی الفیصل» رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان،  عملکرد سیا و گزارش آن درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، را زیر سوال برد.

وی گفت: ارزیابی‌های سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درباره قتل جمال خاشقجی قابل اعتماد نیست و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان همچنان فعالیت خود در عرصه جهانی را ادامه خواهد داد.

ترکی الفیصل که یکی از اعضای ارشد خانواده سلطنتی سعودی نیز است در ابوظبی به خبرنگاران گفت: «سیا لزوماً بالاترین استاندارد راستی و درستی نیست. مثال‌های زیادی هم برای این موضوع وجود دارد». 

الفیصل گفت: «واکنش من به ارزیابی‌های آن‌ها درباره اینکه چه کسی گناهکار است و چه کسی نیست و چه کسی در کنسولگری در استانبول چه کاری کرد، این است: نمی‌دانم چرا عملکرد سیا در آمریکا بررسی نمی‌شود».

نتایج تحقیقات سیا نشان داد محمد بن سلمان دستور قتل خاشقجی را در کنسولگری عربستان در استانبول صادر کرده است. ترامپ در واکنش به جمع بندی سیا گفت: «من می‌گویم ممکن است او این کار را انجام داده باشد یا نداده باشد. اما قویا می‌گویم که عربستان یکی از متحدان مهم ما است».

ترکی الفیصل همچنین روز شنبه در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت: سران تمام کشور‌های جهان در نشست گروه بیست که هفته آینده برگزار می‌شود مجبورند با ولیعهد عربستان گفتگو کنند، چون او در صحنه جهانی همچنان فعال خواهد ماند.

خاشقجی شهروند عربستان بود، اما در آمریکا زندگی می‌کرد. او همچنین برای روزنامه واشنگتن پست مطلب می‌نوشت. این روزنامه نگار در دوم اکتبر وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد و توسط گروهی ۱۵ نفره که از پیش عملیاتی را تدارک دیده بودند کشته شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عربستان ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار