نماینده هلند در پارلمان اروپا فاش کرد عربستان سعودی کشور‌های اروپایی را درباره موضع‌گیری درخصوص جنگ یمن تحت فشار قرار داده است.

مقام هلندی: عربستان کشور‌های اروپایی را درباره جنگ یمن تحت فشار قرار داده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تلويزيون الجزيره، ماریچکی چاک، نماینده هلند در پارلمان اروپا، فاش کرد عربستان سعودی کشورهای اروپایی را درباره موضع گیری این کشورها در مسئله جنگ یمن، تحت فشار قرار داده است.

چاک که عضو برجسته کمیته امور خارجی پارلمان اروپاست، افزود: پس از آنکه آمستردام فاجعه انسانی در یمن را در شورای امنیت مطرح کرد، ریاض به طور ضمنی از احتمال اعمال تحریم علیه شرکت های هلندی سخن گفت. هلند و کانادا پیشنهاد کردند کمیته تحقیقات بین المللی درباره جنایت ها در یمن تشکیل شود، اما فشارهای عربستان بر بعضی از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، انگلیس و یونان باعث لغو این پیشنهاد شد.

چاک این سوال را مطرح کرد که: آیا فدریکا موگرینی، مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از تهدیدات عربستان علیه کشورهای عضو این اتحادیه اطلاع دارد؟ آیا موگرینی تدابیری علیه عربستان از جمله ممنوعیت صادرات سلاح به این کشور برای متوقف کردن خشونت و نقض حقوق بشر در یمن، اتخاذ خواهد کرد؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار