اعضای پارلمان اروپا پیش‌نویس طرحی را برای ممنوعیت فوری فروش تسلیحات نظامی به عربستان سعودی و همه کشورهای عضو ائتلاف متجاوز به یمن ارائه کردند.

ارائه پیش‌نویس طرح تحریم تسلیحاتی اعضای ائتلاف سعودی در پارلمان اروپابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روسیا الیوم، اعضای پارلمان اروپا پیش‌نویس طرحی را ارائه کرده‌اند که خواستار ممنوعیت فروش تجهیزات نظامی توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا به عربستان سعودی و همه کشورهای عضو ائتلاف متجاوز به یمن شده است.

در این پیش‌نویس تدوین سازوکاری برای تحریم کشورهای عضو اتحادیه اروپا که به موضع مشترک این اتحادیه درخصوص صادرات تسلیحات نظامی پایبند نباشند، پیشنهاد شده است.

کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا به تازگی پیش نویس طرحی را درباره صادرات تسلیحات نظامی تصویب کرد. این طرح در چند روز آینده در استراسبورگ، مرکز قانونگذاری اروپا، به بحث گذاشته خواهد شد.

در پیش نویس صادرات تسلیحات نظامی که قرار است در جلسه این هفته پارلمان اروپا در استراسبورگ به بحث گذاشته شود، پیشنهاد شده است درباره چگونگی در اختیار گرفتن تسلیحات نظامی ساخت اروپا بوسیله تروریست‌ها در خاورمیانه، بررسی هایی انجام صورت گیرد.

همچنین در پیش نویس پارلمان اروپا آمده است که برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله بلغارستان و رومانی، موضع مشترکی را درباره انتقال تسلیحات اتخاذ نکردند و از مجوزهای مربوطه تخطی کرده‌اند. در این پیش نویس آمده است در صورتی که مشخص شود در صادرات فناوری و تجهیزات نظامی انحرافی صورت می‌گیرد، برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا الزام آور است تا از صدور مجوز صادراتی خودداری کنند.

همچنین در پیش نویس مذکور آمده است پارلمان اروپا از دیگر اعضای خود می‌خواهد تا از نقل و انتقالات تسلیحاتی مشابه در آینده، به خصوص به آمریکا و عربستان سعودی خودداری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار