مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: هفتم آذر ماه همزمان با سراسر کشور، مانور زلزله در مدارس استان اردبیل هم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین معبودی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل در برنامه «کودکان امروز، مدیران فردا» که همزمان با هفته کتاب، کتابدار و کتابخوانی در اردبیل برگزار شد تصریح کرد: هفتم آذرماه همزمان با سراسر کشور، مانور زلزله در مدارس استان اردبیل هم برگزار می شود تا دانش آموزان با نحوه صحیح برخورد، امدادرسانی و پناهگیری در زمان زلزله آشنا شوند.

وی بیان کرد: برگزاری چنین برنامه هایی موجب توسعه و تعالی فرهنگی شده و توسعه فرهنگی استان و کشور را شتاب می بخشد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه باید مطالعه را از کودکی به فرزندان خود بیاموزیم، اظهار کرد: فرهنگ مطالعه باید بیش از پیش تقویت و گسترش یابد زیرا بدون مطالعه نمی توان آینده روشن فرهنگی برای استان و کشور متصور شد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر امروز تنها یک نهاد امدادی نیست، اضافه کرد: جمعیت هلال احمر در راستای اهداف صلیب سرخ و اساسنامه خود، در تسکین آلام بشری فعالیت های مختلف انجام می دهد که فعالیت های فرهنگی و اجتماعی هم در این راستا است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل ادامه داد: آموزش به رده های سنی مختلف و به ویژه آموزش به کودکان از حساسیت ویژه ای برخوردار است و ما با در نظر گرفتن این حساسیت ها، دنبال آموزش کاربردی و تاثیرگذار برای کودکان هستیم.

معبودی با اشاره به اینکه فعالیت کانون های غنچه های هلال در مهدکودک ها و پیش دبستانی ها برای آموزش راهبردی و به زبان کودکان انجام می شود، افزود: این آموزش ها سبب می شود در آینده شهروندانی آموزش دیده و مسلط به امور امدادی و فرهنگ دوست داشته باشیم.

انتهای پیام/ح

فعالیت کانون غنچه های هلال در مهدکودک ها و پیش دبستانی های اردبیل

برچسب ها: مانور زلزله ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار