۲۰ نفر به علت مسمومیت با گاز منوکسید کربن ۸ ماه امسال در مازندران جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه ۲۰ نفر به علت مسمومیت با گاز منوکسید کربن ۸ ماه امسال در مازندران جان خود را از دست دادند، گفت: تعداد فوتی ناشی از گازگرفتگی ۸ ماه پارسال در مازندران ۷ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین فوتی امسال با ۷ مورد در آبان ماه ثبت شده است، افزود: همزمان با سردتر شدن هوا و استفاده از وسایل گرمایشی با رشد آمار تلفات ناشی از مسمومیت با گاز منوکسید کربن نیز مواجه هستیم و بر اساس آمار‌های موجود این رشد عمدتا در ۴ ماه آخر سال اتفاق می‌افتد.

عباسی گفت: از ۲۲ نفر فوت شده در پارسال، ۱۷ نفر از آنان در نیمه دوم سال جان باختند و بیشترین تلفات نیز در ماه بهمن و اسفند ماه هر کدام با ۵ فوتی به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه رشد تلفات گازگرفتگی در نیمه دوم هر سال در سال‌های دیگر نیز تکرار شده و در بسیاری موارد ماه‌های  دی، بهمن و اسفند بیشترین تلفات را به خود اختصاص داده است، افزود: بیش از ۷۰ درصد تلفات گازگرفتگی در هر سال مربوط به نیمه دوم سال است و همین موضوع ضرورت توجه به نکات ایمنی در  استفاده از وسایل گرمایشی را دو چندان می‌کند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران به مردم هشدار داد در بکارگیری و نصب سیستم‌های گرمایشی نهایت دقت و احتیاط را داشته باشند و ضمن استفاده بهینه از وسایل گرمازا، به توصیه‌های ایمنی در خصوص سالم بودن و سوخت صحیح وسایل گرمایشی توجه کنند.

انتهای پیام/ م

آخرین آمار مرگ و میر به علت گازگرفتگی در مازندران

برچسب ها: پزشکی قانونی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.