وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای از حمایت آمریکا از فعالیت‌های نظامی خطرناک در مرز‌های روسیه با اروپا به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در مصاحبه‌ای با روزنامه پرتغالی پابلیکو گفت آمریکا از اجرای فعالیت‌های نظامی خطرناک در مرز‌های روسیه  با اروپا حمایت می‌کند و این سیاست خرابکارانه امنیت اروپا را به خطر می‌اندازد.

او با بیان این مطلب «بازی‌های ژئوپولتیک را که آمریکا و متحدان ایدئولوژیک آن از چندین کشور بازی می‌کنند» و «بی‌بصیرتی بوروکراسی اتحادیه اروپا» برای تحریک بحران اوکراین را محکوم کرد.

وزیر خارجه روسیه اعتقاد خود را بیان کرد که این بحران «فضای اعتمادی را که رهبران مسئول از روسیه و کشور‌های کلیدی اروپایی» برای سال‌های زیادی ایجاد کرده بودند، از بین برده است.

لاوروف افزود: «معماری گفتگو‌های روسیه و اتحادیه اروپا به شدت آسیب دیده است. تولیدکنندگان اروپایی از ضرر چند میلیارد دلاری رنج می‌برند، رژیم کی‌یف (پایتخت اوکراین) علیه مردم خود جنگ راه می‌اندازد و درگیری جدیدی در اروپا بوجود آمده است و این در حالی است که آمریکا اصلا هیچ زیانی ندیده است. آمریکا از موقعیت استفاده می‌کند تا فعالیت‌های نظامی خطرناک را در مرز‌های روسیه تشویق کند و مسابقه تسلیحاتی را در منطقه ما رواج دهد، در حالیکه همه ما امیدوار بودیم که در اینجا جایی برای یک جنگ سرد جدید وجود نداشته باشد.

او  همچنین تصریح کرد که امنیت مردم اروپا به گروگانی در دستان سیاست خرابکارانه‌ای که از خارج از کشور دنبال می‌شد تبدیل شده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار