رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس گفت: ۲۲ دستگاه خودروی آمبولانس پیشرفته جدید، در راستای تحقق اهداف طرح تحول نظام سلام، به ناوگان زمینی اورژانس استان فارس، افزوده شد.

افزوده شدن 22 دستگاه اورژانس به ناوگان اورژانس فارسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدجواد مرادیان رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس در حاشیه برگزاری مراسم رونمایی از ۲۲ دستگاه آمبولانس جدید، با بیان اینکه اورژانس یا فوریت‌های پیش بیمارستانی به عنوان خط مقدم پاسخگویی نظام سلامت در امور درمان فعالیت دارد، گفت: همواره نگاه به فعالیت این سازمان، ویژه، مهم و قابل توجه بوده و با حمایت وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی تلاش شده است تا فعالیت‌های اورژانس با کمترین خدشه و به بهترین وجه به مردم ارائه شود.

وی با تقدیر از تلاش مدیریت دانشگاه علوم پزشکی  و پیگیری‌های نمایندگان مجلس در این زمینه، افزود: این خودرو‌ها با ارزش ۲۲ میلیارد تومان در راستای تحقق اهداف طرح تحول نظام سلام به چرخه امدادرسانی در استان فارس افزوده شد.

مرادیان با بیان اینکه با رونمایی از ۲۲ دستگاه آمبولانس جدید، تعداد آمبولانس‌های ناوگان اورژانس فارس به ۲۴۴ دستگاه رسید، ادامه داد: این خودرو‌ها به هر یک از مناطق تابعه و شهرستان‌ها از جمله زرین دشت، وراوی، آباده، مهر، مرودشت، کازرون، آباده طشک، سرچهان، کوار، فراشبند، داراب، فیروزآباد، زرقان، نی ریز، نورآباد، اقلید و سپیدان، یک دستگاه خودروی آمبولانس تعلق می‌گیرد.

وی، همچنین از اختصاص پنج دستگاه خودروی آمبولانس به پایگاه‌های اورژانس شیراز خبر داد و اظهار داشت: با اضافه شدن آمبولانس‌های جدید و پیشرفته، آمبولانس‌های فرسوده از مدار فعالیت خارج خواهد شد.

رئیس اورژانس فارس تصریح کرد: در این آمبولانس‌ها، برانکارد، ونتیلاتور، دستگاه DC شوک، ساکشن پرتابل، دو سیلندر اکسیژن مجهز به مانومتر، صندلی پرستار و نیمکت کامل صندوق شونده تعبیه شده است.

مرادیان با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از تماس‌های روزانه مربوط به شهرستان شیراز و مابقی از شهرستان‌های دیگر استان است، گفت: ۲۵ درصد ماموریت‌های اورژانس مربوط به حوادث ترافیکی، ۴۰ درصد مربوط به دیگر حوادث و مابقی مربوط به بیماری‌های قلبی و سکته‌های مغزی و تنفسی است.

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس با اشاره به نقش حیاتی حضور سریع تکنسین‌های اورژانس بر بالین بیماران، تصریح کرد: پیش از این میانگین حضور اورژانس فارس بر بالین بیماران در شهر‌های استان ۵ دقیقه و در جاده‌ها ۱۱ دقیقه بود که با بهره برداری از این آمبولانس‌ها این مدت زمان کاهش خواهد یافت.
انتهای پیام/ب

رونمایی از ۲۲ دستگاه آمبولانس جدید پیشرفته در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.