مربی تیم ملی کاراته: کار تیم ملی تازه شروع شده است و از نظر کسب سهمیه المپیک سال سختی در پیش داریم.

سلطانی: کاراته سال سختی را در پیش دارد/وضعیت اعزام به لیگ‌های جهانی مشخص نیستشهاب سلطانی مربی تیم ملی کاراته مردان کشورمان در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: نتیجه‌ای که در مسابقات جهانی مادرید کسب شد برای تیم ملی اتفاق خیلی مهمی محسوب می‌شود. تیم ما توانست کاراته ایران را در سطح جهانی مطرح کند و امید ما برای حضور در المپیک بیشتر از قبل شد. مسابقات جهانی اسپانیا از نظر بحث فنی استثنائی بود و یک رکورد به شمار می‌رود و تیم ملی کاراته مردان ایران با نتیجه‌ای که کسب کرد و توانست برای سومین بار قهرمان جهان شود گل سر سبد تیم‌های حاضر در این مسابقات بود.

او ادامه داد: در پایان سال ۲۰۱۸ رده بندی جهانی نفرات و تیم‌ها اعلام می‌شود و آن زمان ما می‌توانیم مطمئن شویم چه میزان از راه را برای رسیدن به المپیک طی کردیم. کار برای تیم ملی کاراته ایران تمام نشده است و ما باید به فکر آینده باشیم و سال ۲۰۱۹ سال پر کار و سختی از نظر حضور در مسابقات جهانی و کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو است.

سلطانی افزود: سال ۲۰۱۹ از نظر کسب سهمیه المپیک و افزایش رنکینگ کاراته کا‌ها بسیار مهم است و در این سال باید در مسابقات لیگ جهانی کاراته وان و سری A. حاضر شویم تا امتیازات لازم را برای رسیدن به المپیک ۲۰۲۰ توکیو کسب کنیم.

مربی تیم ملی کاراته تصریح کرد: وضعیت حضور و هزینه اعزام به لیگ‌های کاراته وان و اردوی تیم ملی هنوز مشخص نیست و در این هفته شهرام هروی با مسئولان فدراسیون و رئیس تیم‌های ملی جلسه‌ای را برای مشخص کردن برنامه‌های اردوی تیم ملی و حضور در رقابت‌های لیگ کاراته وان برگزار می‌کند و بر اساس خروجی این جلسه می‌توانیم درباره لیگ کاراته وان چین و فرانسه که در آذر ماه و دی ماه برگزار می‌شوند تصمیم گیری کنیم و اینکه تا چه اندازه فدراسیون می‌تواند تیم را برای حضور در لیگ‌های جهانی حمایت کند و کدام لیگ با هزینه خود ورزشکاران صورت می‌گیرد در این جلسه مشخص می‌شود.

او درباره عملکرد امیر مهدی زاده در این دوره از مسابقات گفت: در گذشته در این وزن نفرات شاخصی داشتیم و مهدی زاده با کسب مدال‌های خوشرنگ توانست بار دیگر تیم کاراته ایران را در وزن ۶۰ کیلوگرم مدعی کند. مهدی زاده در این دوره نتوانست مدالی کسب کند که این برای هر ورزشکاری رخ می‌دهد و امیدوارم که به زودی بتواند شرایط روحی و جسمی خود را به حالت ایده آل برگرداند و دوباره شاهد درخشیدن او در تاتامی باشیم.

سلطانی عنوان کرد: کسب مدال هامون درفشی پور نیز بسیار اهمیت داشت چرا که او برای اولین بار در رقابت‌های جهانی شرکت می‌کرد و توانست در نخستین تجربه خود مدال برنز را بدست آورد. پیش از این در این وزن عملکرد لازم را نداشتیم و متزلزل بودیم، اما مدال درفشی پور باعث شد برای کسب سهمیه المپیک امیدوار شویم و خیال ما برای رسیدن به سهمه ۲۰۲۰ توکیو راحت شد و روی این وزن هم می‌توانیم حساب و برنامه ریزی کنیم.

مربی تیم ملی کاراته درباره مدال‌های عسگری بیان کرد: بهمن عسگری با کسب دو مدال طلا در رقابت‌های جهانی مادرید به ستاره این مسابقات تبدیل شد و یکی از فنی‌ترین کاراته کا‌های تیم ایران بود که توانست در وزن ۷۵ کیلوگرم بهترین نتیجه را کسب کند و به روز‌های اوج خودش برگردد.


بیشتر بخوانید:

فرجی: باید از کاراته ایران در المپیک ۲۰۲۰ دفاع کنیم/ اگر تصمیم به رفتن من باشد، حتما از قانون اطاعت می‌کنم

هروی: کاراته ایران مسیر خودش را پیدا کرده است/المپیک باید منتظر حضور قدرتمند تیم ملی ایران باشد

صافی: اوج شکوفایی کاراته ایران در جهانی اسپانیا رقم خورد/ باید به جوان‌ها اعتماد کرد

عسگری: رقابت‌های جهانی کاراته به من یک مدال طلا بدهکار بود/تیم ملی ترکیه برای ما کری خوانی می‌کرد


انتهای پیام/

اظهارات سلطانی درباره تیم ملی کاراته مردان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار