پیشکسوت کاراته گفت: اوج شکوفایی کاراته ایران در جهانی اسپانیا رقم خورد و تیم ملی نایب قهرمان دنیا شد.

صافی: اوج شکوفایی کاراته ایران در جهانی اسپانیا رقم خورد/باید در تیم بانوان به جوان‌ها اعتماد کرداحمد صافی پیشکسوت کاراته کشورمان در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عملکرد تیم ملی کاراته در رقابت‌های جهانی اسپانیا بیان کرد: رویا‌های کاراته ایران در حال محقق شدن است و به ثباتی رسیده که سال‌ها در انتظار آن بود. در سال ۲۰۱۴ کاراته ایران توانست به آرزوی دیرینه خود که کسب مدال طلای کومیته تیمی بود برسد و در سال ۲۰۱۶ با تکرار این مدال به ثبات رسیدیم و جهانی ۲۰۱۸ اسپانیا اوج شکوفایی کاراته ایران بود که با تجربه و اتحاد که در میان ملی پوشان و کادر فنی و مسئولان فدراسیون وجود داشت تیم ایران نایب قهرمان جهان شد.

او ادامه داد: کومیته تیمی مردان ایران اولین تیم در جهان است که توانست در ۳ دوره پیاپی با حضور در فینال رقابت‌ها قهرمان جهان شود و مدال طلا را از آن خود کند. در بخش کاتای مردان نیز اولین مدال جهانی در این دوره از رقابت‌ها برای ایران رقم خورد و ملی پوشان ما به مدال برنز رسیدند.

بدون حمایت تیم ملی بانوان توانستیم نایب قهرمان جهان شویم

صافی تصریح کرد: عنوان نایب قهرمانی در جهان به گونه‌ای برای کاراته ایران رقم خورد که تیم ملی بانوان ما تنها یک مدال برنز را کسب کرده بود و از سمت آن‌ها حمایتی برای رسیدن به این جایگاه اتفاق نیفتاد و مردان ما توانستند با مدال‌های خود نتیجه درخشانی را رقم بزنند.

نباید به تیم ملی کاراته بانوان سخت گرفت

پیشکسوت کاراته درباره عملکرد تیم ملی بانوان در جهانی مادرید گفت: نباید به تیم ملی بانوان سخت گرفت. آن‌ها نوسانات زیادی را پشت سر گذاشتند و از تجربه کافی برخوردار نیستند و برای رسیدن به پختگی به زمان نیاز دارند.

او تصریح کرد: بانوان ما از سال ۲۰۱۲ در رقابت‌های جهانی شرکت کردند و در هر دوره یک مدال را کسب کردند، اما انتظارات از کاراته افزایش یافته است و اگر نتایجی که مردان در مادرید بدست آوردند بانوان ما بتوانند رقم بزنند می‌توانیم علاوه بر حفظ نایب قهرمانی جهان نیم نگاهی به عنوان قهرمانی دنیا داشته باشیم و کاراته ایران ثابت کرده که پتانسیل این جایگاه را دارد.

کاراته ایران می‌تواند در بین ۳ کشور برتر دنیا باقی بماند

صافی در ادامه بیان کرد: اگر بانوان ما به خود باوری برسند و مسابقات انتخابی و تدارکاتی مناسبی برای آن‌ها برگزار شود هم می‌توان حرمت با تجربه‌ها را حفظ کرد و هم به جوانان میدان داد تا در رقابت‌های بین المللی شرکت کنند و به طور حتم تیم ملی کاراته ایران می‌تواند در بین ۳ کشور برتر دنیا باقی بماند.

بانوان ما به از خودگذشتگی و اعتماد به نفس بیشتری نیاز دارند

او افزود: تیم بانوان ما به از خودگذشتگی و اعتماد به نفس بیشتری نیاز دارند و در بحث تیم ملی باید تیم را در اولویت قرار دهند اتفاقی که در بخش مردان در بحث مدیریتی، فنی و بین ملی پوشان رخ داده است و اتحاد قلبی که ایجاد شده موفقیت تیم را در جهانی مادرید رقم زد.

باید در تیم بانوان به جوان‌ها اعتماد کرد

صافی در اظهار داشت: کسب یک مدال در تیم بانوان روزنه امید را زنده نگه داشته است و اگر نظارت بیشتری در این تیم صورت گیرد و از تجربه‌ها درس بگیرند می‌توان به موفقیت تیم بانوان هم امیدوار بود. مدال سارا بهمنیار نشان داد علاوه بر نگه داشتن قدیمی‌ها باید به جوان‌ها اعتماد کرد و در رقابت‌های بین المللی به آن‌ها میدان داد.

کاراته مردان ایران پر از ستاره‌ها فنی است

او در ادامه گفت: تیم ملی مردان ما عملکرد فوق العاده‌ای داشتند و تمام ملی پوشان به بهترین شکل کار کردند. کاراته مردان ایران پر از ستاره‌ها فنی است و با مدیریت خوب کادر فنی به خصوص شهرام هروی توانسته است به آرزو‌های تیم ملی رنگ واقعیت ببخشد.

نباید به این نتایج بسنده کرد

صافی بیان کرد: از الان به بعد وضعیت برای تیم ما فرق می‌کند. باید مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک از فدراسیون و تیم ملی کاراته حمایت کند چرا که نباید به این نتایج بسنده کرد و سال حساسی در پیش روی کاراته ایران است. ملی پوشان ما می‌توانند سهمیه المپیک را کسب کنند، اما برای مدال آوری در این میدان بزرگ نیاز به توجه، حمایت و برنامه ریزی دارند که باید از سمت مسئولان انجام شود.


بیشتر بخوانید:عسگری: رقابت‌های جهانی کاراته به من یک مدال طلا بدهکار بود

فرجی: باید از کاراته ایران در المپیک ۲۰۲۰ دفاع کنیم

شاهکار مردان کاراته در آوردگاه ماتادورها


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار