مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: پیش بینی می شود 120 تن چغندر قند از مزارع کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

آغاز برداشت چغندرقند از مزارع اسدآبادبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سقراط بیرنگ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه تا کنون بیش از 70 درصد چغندر قند اراضی کشاورزی اسدآباد برداشت و به کارخانه‌های قند تحویل شده است، افزود: مابقی محصول نیز به علت بارندگی در زیر زمین  باقیمانده که  با مساعد شدن شرایط هوا به‌ زودی برداشت و به کارخانه‌های قند طرف قرارداد ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می شود امسال 120 هزار تن چغندرقند از مزارع اسدآباد برداشت شود،گفت: این میزان پیش‌بینی برداشت در حال تحقق بوده و تا زمان پایان برداشت و تحویل چغندر به 100 درصد برآورد دست خواهیم یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد تعداد بهره‌برداران چغندرقند این شهرستان را 750 نفر برشمرد و تصریح کرد: خوشبختانه کشاورزان چغندرکار اسدآبادی امسال مشکلات حمل و تحویل چغندر در این شهرستان را نداشتند و تنها بارندگی‌های مستمر اخیر در برداشت محصول کشاورزان را دچار مشکل کرد که این امر نیز به ‌زودی مرتفع خواهد شد.

بیرنگ افزود: درحال حاضر به صورت رسمی کارخانه قند همدان و بنیاد برکت اصفهان 2 کارخانه طرف قرارداد در راستای تحویل چغندرقند کشاورزان اسدآبادی بوده که علاوه بر این به صورت متفرقه کارخانه‌های دیگری نیز با کشاورزان این شهرستان در ارتباط هستند.

وی اظهار کرد: به صورت سراسری در کل کشور سطح عیار چغندرقند پایین است و به صورت میانگین بر اساس اطلاعاتی که از کارخانه‌های قند گرفته‌ایم، بین 15 تا 16 درصد عیار چغندرقند اسدآباد را درنظر گرفته‌اند که در حد قابل قبولی بوده اما خوب نیست.

انتهای پیام/ب

برداشت 70 درصدی چغندرقند دراسدآباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.