آغاز برداشت چغندر قند در اسد آباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسداباد گفت: برداشت چغندر قند از اوایل مهر ماه شروع و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

آغاز برداشت چغندرقند در اسدآبادبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سقراط بیرنگ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با اشاره به آغاز فصل برداشت چغندر قند از اراضی اسدآباد، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت 120 هزار تن چغندر قند از اراضی این شهرستان برداشت و به کارخانه‌های فرآوری تحویل داده شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه زمان برداشت از اوایل مهر آغاز شده تا کنون 48 هزار تن محصول برداشت و به کارخانه‌های فرآوری تحویل داده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه سطح زیرکشت این محصول به علت  پر آب‌ بر بودن این محصول کاهش یافته است، افزود: امسال نسبت به سال گذشته 500 هکتار کاهش داشته‌ایم.

بیرنگ به پیش‌بینی عملکرد کشت در هر هکتار اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود به طور میانگین در هر هکتار 65 تن چغندرقند برداشت شود.

وی با تأکید بر اینکه براساس عیار چغندر قند هر کیلوگرم 310 تومان خریداری می‌شود، خاطرنشان کرد: بر اساس قرارداد منعقد شده چغندر قند اسدآباد توسط کارخانه‌های قند همدان، اصفهان و قزوین به طور رسمی تحویل داده شده است و خارج از قرارداد به سایر کارخانه‌ها نیز پذیرش و تحویل داده می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه چغندر قند محصولی پرآب‌ بر است، عنوان کرد: در راستای ترویج آبیاری‌های نوین و مدیریت مصرف آب امسال 8 هکتار چغندر قند کشت و به صورت نشائی و با آبیاری قطره‌ای کشت شده است.

وی با اشاره به سرمای زودرس و افزایش بارندگی در پاییز امسال به کشاورزان توصیه کرد: برداشت چغندرقند از اوایل مهر آغاز شده است و تا پایان آبان‌ماه ادامه خوهد داشت.

انتهای پیام/ب

برداشت 120هزار تن چغندر قند در اسدآباد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.