پردازنده قدرتمند Snapdragon 8150 چهارم دسامبر رونمایی خواهد شد

اطلاعات جدید از شرکت کوآلکام از رونمایی تراشه Snapdragon 8150 در چهارم دسامبر خبر می‌دهد.

پردازنده قدرتمند Snapdragon 8150 چهارم دسامبر رونمایی خواهد شدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، خبرهای تازه منتشر شده از شرکت موتورولا اطلاع می‌دهند که گوشی سال بعد آن یعنی Moto Z4 می‌تواند اولین گوشی هوشمندی باشد که دارای تراشه معرفی نشده Snapdragon 8150 خواهد بود. انتظار می‌رود چیپست پردازنده پرچمدار نسل بعد شرکت کوآلکام اوایل ماه بعد میلادی معرفی شود در حالی که سیستم روی این تراشه در ماه اکتبر گواهینامه‌های لازم را دریافت کرده و مورد تأیید قرار گرفته بود.

روز گذشته، شرکت کوآلکام رسما اعلام کرد که تراشه نسل بعد خود، Snapdragon 8150 را در تاریخ 4 دسامبر (13 آذر) به صورت رسمی معرفی خواهد کرد. البته، تا به حال میزان زیادی از مشخصات این پردازنده را می‌دانیم چرا که نمرات بنچمارک‌های این تراشه در بسیاری از سایت‌های فناوری منتشر شده است.

این مسئله بسیار مهم است که Snapdragon 8150 دارای همان معماری است که Kirin 980 هوآوی و چیپست Exynos 9820 ساخت شرکت سامسونگ استفاده کرده‌اند که بر اساس هسته‌های واحد پردازشی سه شاخه‌ای ساخته شده‌اند. پردازنده جدید کوآلکام مانند قبل دارای هشت هسته است اما این هسته‌ها با ترکیبی جدید در تراشه قرار گرفته‌اند؛ یک هسته اجرایی بزرگ با سرعت 2.84 گیگاهرتز، سه هسته با سرعت 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته بهره‌وری بسیار کوچک با سرعت 1.78 گیگاهرتز.

انتظار می‌رود تراشه Snapdragon 8150 کوآلکام روی بسیاری از گوشی‌های پرچمدار اندرویدی قرار گیرند که قرار است سال بعد معرفی شوند اما بهتر است قبل از این که روی یک محصول اندرویدی قرار گیرند، اطلاعاتی درباره آن بدانیم.

گفتنی است، شرکت کوآلکام قصد دارد این پردازنده را برای اولین بار به صورت رسمی معرفی کند تا در این رویداد مهم، مشخصات و قابلیت‌های آن را معرفی کند. کوآلکام پیش از این، تراشه Snapdragon 8150 را به شرکت FlexPai فروخته است و این شرکت هم برای اولین بار، این پردازنده را روی اولین گوشی هوشمند تاشوی جهان سوار کرد.


بیشتر بخوانید: آنر 10 لایت به صورت رسمی رونمایی شد +تصاویر


انتهای پیام/

کوآلکام Snapdragon 8150 در تاریخ 4 دسامبر معرفی خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار