یک کارشناس روس گفت بعید است ­کره شمالی با خلع سلاح یکجانبه موافقت کند و باید حق این کشور در استفاده صلح‌آمیز از تاسیسات هسته‌ای‌ مدنظر قرار گیرد.

کارشناس روس: کره شمالی با خلع سلاح یکجانبه موافقت نخواهد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، یک کارشناس روس گفت: بعید است ­کره شمالی با خلع سلاح یکجانبه موافقت کند و باید حق این کشور در استفاده صلح آمیز از تاسیسات هسته‌ای اش مدنظر قرار گیرد.

آنتون خلوپکوف خاطرنشان کرد: برای آنکه شاهد پیشرفت‌های بیشتر باشیم، همه طرف‌ها باید به طور متقابل عمل کنند و به منافع ملی یکدیگر احترام بگذارند.

مدیر مرکز مطالعات انرژی و امنیت روسیه در گفتگو با تاس تصریح کرد: بدون اقدامات متقابل از طرف آمریکا و کره جنوبی، دولت کره شمالی با نابودکردن زرادخانه هسته‌ای خود موافقت نخواهد کرد.

این کارشناس روس که روز پنجشنبه سفر سه روزه خود به کره شمالی را به پایان رساند، افزود: "واشنگتن و کره جنوبی باید درک کنند که تسلیم شدن یک جانبه پیونگ یانگ کاملا غیرممکن است." به اعتقاد وی، افرادی که انتظار دارند پیونگ یانگ با چنین شیوه‌ای تسلیم شود، خود را فریب می‌دهند.

وی گفت: "سناریویی که برخی کارشناسان کره جنوبی مطرح می‌کنند که براساس آن کره شمالی از بلندپروازی‌های هسته‌ای خود دست می‌کشد و کره جنوبی هم تحت حمایت چتر هسته‌ای آمریکا باقی می‌ماند، غیرواقع بینانه است. "

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: مذاکرات بین المللی بر سر برنامه هسته‌ای کره شمالی نه تنها باید شامل تضمین‌های امنیتی برای پیونگ یانگ باشد، بلکه باید حق این کشور در استفاده صلح آمیز از تاسیسات هسته‌ای در داخل خاکش مد نظر قرار گیرد.

این تحلیلگر روس افزود: از نظر من به رسمیت شناختن حق کره شمالی برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای باید به عنصری مهم در زمینه سامان دادن به اوضاع منطقه تبدیل شود.

خلوپکوف در سفر سه روزه خود به پیونگ یانگ، به منظور گفتگو درباره منع اشاعه سلاح‌های هسته ای، با مقامات و اعضای جامعه کارشناسی کره شمالی دیدار کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار