خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی از نشست محرمانه یک مقام ارشد سازمان سیا و برخی مقامات کره شمالی در دهکده مرزی دو کره طی هفته گذشته خبر داد.

نشست محرمانه یک مقام سیا و نمایندگان کره شمالی در پانمونجومبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد یک مقام ارشد سازمان سیا، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، در امور کره این هفته به طور محرمانه از کره جنوبی دیدار کرد و با برخی نمایندگان کره شمالی در دهکده مرزی پانمونجوم گفتگو داشت.

بنا به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، اندرو کیم، رئیس بخش کره در سازمان سیا روز چهارشنبه برای دیداری 4 روزه راهی پایتخت کره جنوبی شده است.

این خبرگزاری یادآور شد به احتمال زیاد سفر مقام ارشد سیا به منظور کاهش تنش در روابط میان آمریکا و کره شمالی بر سر برنامه هسته‌ای پیونگ یانگ پیش از نشست مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و کیم یونگ چول، معاون رئیس حزب کارگر کره شمالی در اواخر ماه میلادی جاری انجام شد.

در ماه می سال 2018 وزیر خارجه آمریکا و کیم یونگ چول به منظور بحث درباره تدارک نشست میان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نیویورک با هم دیدار کردند. همچنین در ماه می کیم یونگ چول دیداری با رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن داشت.

پیشتر وزیر خارجه آمریکا دیدار با کیم یونگ چول، فرستاده ویژه رهبر کره شمالی را به تعویق انداخت. خبرگزاری رویترز در آن زمان گزارش داد وزیر خارجه آمریکا قرار است با یک مقام ارشد کره شمالی در نیویورک ملاقات کند. وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: مایک پمپئو و کیم یونگ چول، فرستاده ویژه رهبر کره شمالی قرار است درباره حصول پیشرفت در چهار رکن بیانیه مشترک نشست سنگاپور از جمله عاری‌سازی هسته‌ای شبه‌جزیره کره با یکدیگر گفتگو کنند.

همچنین کره شمالی هشدار داد در صورتی که آمریکا تحریم‌هایش را لغو نکند، این کشور روند برنامه های هسته ای خود را از سر خواهد گرفت.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار