سامسونگ قصد دارد به پرچمدار بعدی خود، Galaxy S10 قابلیت‌های جدیدی اضافه کند که یکی از آن‌های سنسور TOF خواهد بود.

اضافه شدن سنسور TOF به Galaxy S10به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها خبرها و شایعات زیادی از پرچمدار آینده سامسونگ شنیده می‌شود. به تازگی جزئیاتی از اضافه شدن تنوع رنگی سبز و زرد به خط تولید سامسونگ Galaxy S10 منتشر شده است و گفته می‌شود مدل‌هایی که برای آمریکا حاضر شده‌اند، قرار است سریعترین گوشی‌های اندرویدی در جهان باشند. گزارش اخیری که در رسانه کره‌ای ETNews منتشر شده نشان می‌دهد سامسونگ قصد دارد قابلیت‌های جدیدی با اضافه کردن سنسور TOF به پرچمدار بعدی خود اضافه کند.

بر اساس این گزارش، گوشی‌های هوشمندی در صف دریافت سنسور TOF هستند و یکی از همین گوشی‌ها نمونه 5G گوشی Galaxy S10 سامسونگ است. در کنار S10 یکی از گوشی‌های سری A هم دیده می‌شود که قرار است سنسور TOF را دریافت کند. ماژول این سنسور اندازه شبیه دوربین موبایل دارد و ممکن است یکی از حفره‌های پنل پشتی مدل «Beyond برای همین سنسور در نظر گرفته شده باشد.

سنسور TOF که اختصار کلمات «Time of Flight» یا مدت زمان پرواز است، سیگنالی را به سمت یک شیء ارسال می‌کند و زمان برخورد به آن شیء و بازگشت از آن به سمت سنسور را اندازه می‌گیرد. این سنسور با توجه به محل قرارگیری آن روی دستگاه کارایی‌ها متفاوت دارد؛ برای مثال اگر این سنسور در پنل جلویی قرار گیرد، می‌تواند تصویربرداری سه‌بعدی از چهره را بهینه سازی کند و امنیت سیستم به وسیله تشخیص چهره را بالا ببرد. از طرفی، وقتی این سنسور در پشت دستگاه قرار داده شود، تجربه VRیا AR بهتر خواهد بود.

تجربه‌ای که سنسور TOF در اختیار کاربران قرار می‌دهد، بسیار بهتر از ARCore است که از دوربین، GPS، شتاب‌سنج و ژیروسکوپ برای سه بعدی فیلمبرداری کردن استفاده می‌کرد. حسگر TOF اولین بار روی گوشی ویوو مورد استفاده قرار گرفت که قابلیت نقشه‌برداری سه بعدی تا سی متر از اشیا را داشت. این سنسور جالب 300 هزار نقطه حسگر دارد که 10 برابر بیشتر از فناوری نوری است که در گوشی‌های آیفون به کار می‌رود.

پیش از این شایعه شده است که گوشی Galaxy S10 قرار است یک مدل 6.7 اینچی با قابلیت پشتیبانی از اینترنت نسل پنجم یا 5G تولید کند. این دستگاه شش دوربین خواهد داشت و Beyond X نامیده خواهد شد.


بیشتر بخوانید: جزئیات جدیدی از Galaxy S۱۰ و گوشی تاشوی سامسونگ فاش شد


انتهای پیام/

قابلیت‌های جدیدی به پرچمدار بعدی سامسونگ اضافه خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.