معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استان بوشهر توان تبدیل‌شدن به قطب تحقیقات بازتوانی کشور را دارد.

بوشهر می‌تواند قطب تحقیقات بازتوانی کشور شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر مریم حضرتی در نشست با اعضای هیات علمی دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: این دانشگاه توانمندی آن را دارد که با راه‌اندازی مرکز تحقیقات بازتوانی خود را به‌عنوان قطب معرفی کند، زیرا علاوه بر وجود نیروی‌های متخصص از هیات علمی روانی، داخلی جراحی و اطفال نیز بهره می‌برد.

وی افزود: یکدلی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بسیار مشهود است و طی سفر دو روزه به این استان شاهد خدمات تخصصی و خوب نیرو‌های جوان در کنار باتجربه‌تر‌ها بوده‌ام.

دکتر حضرتی با بیان اینکه کارکنان، اعضای هیات علمی و پرستاران این مجموعه وحدت رویه داشته و همگی با پشتکار یکدیگر را حمایت می‌کنند بیان داشت: شان و جایگاه پرستاری بسیار بالا است و در چند سال آینده جزو ۱۰ شغل برتر دنیا خواهد بود.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شغل پرستاری به دو بخش حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای تقسیم می‌شود که در بخش حرفه‌ای نیاز به تحصیلات دانشگاهی نیست و فرد با گذارندن دوره‌ای می‌تواند مهارت‌های اولیه پرستاری را بیاموزد و در حال حاضر بسیاری از فارغ التحصیلان سایر رشته‌ها به پرستاری غیرحرفه‌ای تمایل دارند و دوره آن را می‌گذرانند, که این نشان از اهمیت این رشته دارد.

وی با بیان اینکه مردم باید در جریان خدمات پرستاران قرار بگیرند افزود: کشور ایران در سی سال آینده با سونامی سالمندی مواجه خواهیم شد و از آنجایی که شکل خانواده‌های سالمند تغییر خواهد کرد باید با بهره‌گیری از علم افراد متخصص این رشته آموزش‌های لازم برای پشت سر گذاشتن دوران سالمندی سالم را به افراد آموخت.

دکتر حضرتی یادآور شد: یک سوم مردم ایران فشار خون دارند و خود از بیماری‌شان بی‌اطلاع هستند، همچنین باید در خصوص سایر بیماری‌های غیر واگیر مانند فشارخون، بی‌حرکتی و سرطان برنامه‌ریزی شود تا سالمندان و شهروندان سالمتری داشته باشیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت در سفر خود به استان بوشهر از مراکز درمانی استان بازدید و به بررسی وضعیت پرستاری استان پرداخت، همچنین دیدار با اعضای هیات رییسه دانشکده پرستاری، مدیران پرستاری، مترون‌ها، پرستاران و نیز بازدید از بیمارستان‌های تابعه و غیر تابعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از دیگر برنامه‌های این سفر دو روزه بود.

انتهای پیام/م

یک سوم مردم ایران فشار خون دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.