روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارش جدیدی به ارائه آخرین آمار درباره تعداد بی‌خانمان‌ها و افراد خیابان‌خواب در این کشور پرداخت.

در لندن از هر ۵۲ نفر یک نفر در خیابان می‌خوابدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، تعداد افراد بی‌خانمان در انگلیس روز به روز در حال افزایش است؛ به طوریکه طبق آخرین آمار، هر ماه حدود هزار نفر به جمعیت بی‌خانمان‌ها در این کشور اضافه می‌شود.

بر اساس یک پژوهش جدید، در حال حاضر دستکم 320 هزار شهروند انگلیسی در خیابان‌ها یا اقامتگاه‌های موقت شب را به صبح می‌رسانند و این یعنی اینکه تقریبا از هر 200 بریتانیایی یک نفر جای ثابتی برای زندگی کردن ندارد.

افزایش تعداد بی‌خانمان‌ها در انگلیس در حالی صورت می‌گیرد که دولت این کشور تاکنون وعده‌های زیادی را برای حل بحران مسکن ارائه کرده اما نتوانسته است این مشکل و معضل اجتماعی را حل کند.


بیشتر بخوانید: رابطه جنسی به جای اجاره‌بها | گزارش گاردین از اوضاع نابسامان مسکن در انگلیس


سیاستمداران مخالف دولت و فعالان اجتماعی معتقدند اینکه هر ساله تعداد زیادی از مردم به دلیل افزایش اجاره‌بها، کاهش خدمات رفاهی و فقدان مسکن اجتماعی به سمت بی‌خانمانی سوق داده می‌شوند، "بخشودنی" نیست.

داده‌های مرکز شِلتر (Shelter) نشان می‌دهد طی یک سال گذشته حدود 13 هزار نفر به تعداد بی‌خانمان‌ها در انگلیس افزوده شده است. در این میان، لندن بیشترین تعداد بی‌خانمان‌ها را در خود جای داده است.

طبق آمار ارائه‌شده از سوی این مرکز، در حال حاضر دستکم 170 هزار نفر در لندن (یک نفر از هر 52 نفر) فاقد سرپناهی هستند که بتوان آن را خانه نامید.

علاوه بر پایتخت، شهرهای دیگر انگلیس نیز در سطحی پایین‌تر با این معضل مواجه هستند. به عنوان نمونه، در برایتون از هر 67 نفر، در بیرمنگام از هر 73 نفر و در منچستر از هر 135 نفر یک نفر شب را در خیابان به صبح می‌رساند.

بی‌خانمانی در انگلیس از دهه 90 میلادی تا سال 2010 به طرز قابل‌توجهی کاهش یافت اما از سال 2010 به این سو همزمان با به قدرت رسیدن محافظه‌کاران رشد بی‌سابقه‌ای را با وجود وعده‌های فراوان آنها برای ساخت خانه‌های ارزان‌قیمت تجربه کرده است.

سازمان‌های خیریه در انگلیس اخیرا (اینجا) با انتقاد از شرایط افراد بی‌خانمان در این کشور اعلام کردند که طی دوازده ماه گذشته دستکم 440 بی‌خانمان از جمله یک نظامی پیشین ارتش و یک فیزیکدان فضایی در این کشور جان باخته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار